برگزاری دوره امدادگری و آتش‌نشانی برای فعالان رسانه‌ای

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان از برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات برای ۸۰ فعال رسانه ای این استان خبر داد.
حسن شکرالهی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهارداشت: در این دوره نحوه CPR ، انواع شکستگی، سوختگی، مسمویت، گزیدگی و غیره به خبرنگاران و روابط‌ عمومی‌های استان سمنان آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه این دوره‌های امداد و نجات با هدف ارتقای سطح علمی و امدادی این فعالان رسانه‌ای برگزار شد تصریح کرد: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در روشنگری در این زمینه دارند و می توانند با اطلاع‌رسانی در این بخش یاریگر دستگاه‌های امدادی باشند تا آموزش‌های هلال احمر در جامعه فراگیر شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه این دوره‌های امدادی برای نخستین بار از سوی جمعیت هلال احمر استان برای فعالان رسانه‌ای و روابط عمومی ها برگزار شد تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ایران حادثه خیز بوده و حوادثی چون سیل، زلزله و سایر حوادث در کشور اتفاق می‌افتد برگزاری این دوره‌ها امری ضروری به نظر می‌رسید.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشانی گفت: خبرنگاران و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در این دوره‌های آموزشی با انواع حریق و نحوه اطفاء آن آشنا شدند.

سعید اسمعیل پور اضافه کرد: آشنایی با مسائل ایمنی و همچنین حریق‌ها از نوع مواد نفتی و همچنین گاز شهری به صورت عملی و تئوری به فعالان رسانه‌ای آموزش داده شد.

وی گفت: خاموش‌کننده‌های قابل حمل بخشی از سرفصل این دوره آموزشی بود و انواع مواد اطفایی درون خاموش کننده‌ها،انواع سیستم‌های عملکرد خاموش‌کننده‌ها، مراحل اصولی کاربری خاموش کننده‌ها و غیره برخی از محتوی این سرفصل آموزشی بود که برای خبرنگاران تشریح شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان افزود: طبقه‌بندی مناطق خطر، تعیین گروه مناسب خاموش‌کنند‌ها، روش های اطفاء حریق و مواد اطفاء حریق و غیره از دیگر سرفصل‌های این دوره آموزشی بود.

به گزارش تسنیم دوره تخصصی امدادگری و آتش نشانی به همت جمعیت هلال احمر استان سمنان و همچنین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در یک دوره ۲۲ و ۴۲ ساعته در محل جمعیت هلال احمر استان سمنان برگزار شد.