بهره برداری از خدمات جدید بیمه تامین اجتماعی سمنان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد اخلاقی مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اینکه در هفته تامین اجتماعی چند خدمت جدید مورد بهره برداری قرار می‌گیرد،گفت: کارفرمایان خوش حساب از تاریخ ۱۶ خرداد به مدت سه ماه می‌توانند بدهی‌های گذشته خود را که موفق به پرداخت آن‌ها نشده اند را با شرایط خاص تقسیط کنند.
وی افزود: دیگر خدمت این هفته غیر حضوری کردن بخشی از خدمات تامین اجتماعی که این خدمات در سایت تامین اجتماعی به صورت کامل توضیح داده شده است.

اخلاقی ابراز داشت: برخلاف سال‌های قبل امسال تا پایان خرداد ماه تمامی بدهی‌های بازنشستگان با احکام جدید پرداخت شده و هیچگونه بدهی به بازنشستگان نداریم.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان در استان سمنان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بیش از ۳ درصد رشد داشته بیان کرد: ۷۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

سید مجتبی اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان هم با بیان اینکه در حال حاضر ۸ مرکز درمانی در سطح استان داریم گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به این مراکز مراجعه کرده اند و ۱۱ هزار مورد بستری و بیش از ۵ هزار مورد جراحی و یک هزار و ۳۰۰ مورد ولادت در این مراکز داشته ایم.

اکرم تصریح کرد: الکترونیکی شدن خدمات درمانی در آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌های این مراکز هم از دیگر دستاورد‌های تامین اجتماعی در سال جدید است.

وی ابرازداشت: در سال جاری امیدواریم که بتوانیم آزمایشگاه مرکز درمانی ایوانکی را نیز مورد بهره برداری قرار دهیم.