بهره برداری از میدان ملی دریادار شهید همتی

شهردار سمنان در پاسخ به حرف و حدیث‌ها درباره میدان دریادار «شهید همتی» گفت: میدان ملی شهید دریادار همتی سمنان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
سید محمد ناظم رضوی در گفت و با خبرنگار تسنیم در سمنان، از میدان دریادار شهید همتی به عنوان منحصر ترین میدان شهری در سمنان نام برد و اظهار داشت: میدان شهید دریا دار همتی میدانی ملی بوده و این پروژه علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد شهید محمدابراهیم همتی فرمانده ناوچه پیکان مروارید، دارای ظرفیت گردشگری نیز است.

وی درباره زمان بهره‌برداری از این میدان گفت: با آزادی سازی اطراف میدان، برطرف کردن خط انتقال آب به استخر کدیور و تدابیر انجام‌شده میدان شهید دریادار محمدابراهیم همتی» شهر سمنان در ماه‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار سمنان با اشاره به اینکه در شکل هندسی، ابعاد، گردش‌ها، میزان تداخلات ترافیکی این میدان از حضور کارشناسان و مشاوران بهره گرفته شده است اظهار داشت: مشکلات اقتصادی موجود علت تأخیر ساخت میدان دریادار شهید «همتی» است.

رضوی به وضعیت اقتصادی کنونی کشور اشاره کرد و گفت: این شرایط گریبان‌گیر تمام شهرداری‌ها با پیمانکاران شده است.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی فعلی در برخی موارد منجر به تغییر مبلغ قرارداها قانونی کار هم می‌شود افزود: اما شهرداری سمنان تلاش کرده با مدیریت از این شرایط آسیب نبیند.

شهردار سمنان با اشاره به اینکه اجرای هر طرح شهری دارای مزایا و معایبی است خاطرنشان کرد: مردم باید اطلاع داشته باشند عمده تصمیمات میدان دریادار شهید «همتی» با حضور اعضای شورای ترافیکی، فرماندار سمنان، نیروی انتظامی، پلیس راهور و اداره راه اتخاذشده است.

رضوی بابیان اینکه دو انبار مصالح ساختمانی در ضلع جنوبی میدان دریادار شهید «همتی» وجود دارد و زیبنده این میدان و سیمای شهری نیست افزود: با تعاملات و صحبت‌هایی که با صاحبان این مصالح ساختمانی انجام‌شده این انبارها به مکان دیگر انتقال پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آب راه‌هایی برای اتصال آب به استخر کدیور در سطح زیرین میدان دریا دار شهید «همتی» وجود داشت افزود: اکنون این مشکل به نحو مطلوبی برطرف شده است.

رضوی با اشاره به‌ قرار گیری استخر کدیور شهر سمنان در ضلع جنوبی میدان شهید دریادار همتی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت آبریزها و کوچه‌باغ‌ها ظرفیت گردشگری را به همراه دارد.

به گزارش تسنیم، این میدان چهار هزار مترمربع مساحت دارد و یادمان آن‌یکی از یادمان‌های بزرگ کشور است که در چهار طبقه و ارتفاع هشت متر بنا خواهد شد.

هفتم آذر روزی است که در آن نیروهای شجاع ناوچه همیشه قهرمان پیکان، با هدایت فرمانده این ناوچه، شهید «محمدابراهیم همتی» عملیاتی جاودانه را به ثبت رساندند و این روز را به‌عنوان روز نیروی دریایی ثبت کردند.