تلطیف فضای کالبدی شهر به مدد جادوی هنر

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به نقش مهم هنر در زندگی اجتماعی شهروندان و زیباسازی کالبد شهری، گفت: بهره‌گیری از هنر در کالبد شهری به تلطیف محیط و جغرافیای شهری کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، عباس بابایی در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری و هنرمندان شهر سمنان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های هنری در کالبد شهر منجر به خلق زیبایی و تلطیف محیط شهری شده و هویت شهری را تقویت می‌کند.

این دکترای شهرسازی بر ضرورت استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف در شهرسازی تاکید کرد و افزود: استفاده از تجربیات هنرمندان و سهیم دانستن آنان در مدیریت شهری گامی مهم در ایجاد شهری با نشاط و زیبا با جذابیت‌های بصری است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ادامه داد: دیده شدن آثار هنری فاخر در سطح شهرها و شنیده شدن آوای هنر در محیط‌ها و معابر شهری باعث بالندگی شهر و شهروندان می‌شود.

بابایی از بهره‌گیری از هنرهای عمومی در فضای شهر به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در ایجاد شهر پایدار نام برد و تصریح کرد: مدیریت شهری سمنان با درک این مهم آمادگی دارد که از ظرفیت هنرمندان سمنانی در این حوزه استفاده کند.

وی ضمن دعوت از هنرمندان برای همکاری با سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، خواستار ارتباط بیشتر هنرمندان و نخبگان با این سازمان به‌منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های هنری هنرمندان بومی و بهره‌گیری از آثار هنری فاخر آنان شد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برنامه‌ریزی برای بهسازی آثار هنری موجود در سطح شهر تاریخی سمنان خبر داد و گفت: مدیریت شهری می‌کوشد این بازسازی توسط سازندگان و خالقان این آثار انجام شود.