ثبات به قیمت مرغ و تخم مرغ استان سمنان باز می‌گردد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بااشاره تصمیمات ستاد تنظیم بازار این استان برای ایجاد ثبات در قیمت مرغ و تخم مرغ، از مملو بودن انبارهای سمنان از کالاهای اساسی خبرداد و گفت:تخم مرغ و گوشت گرم و منجمد مرغ در استان سمنان با نرخ دولتی انجام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید حسن میرعماد ظهر امروز در حاشیه برگزاری ستاد تنظیم بازار استان سمنان در جمع خبرنگاران در سالن شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان اظهار داشت: از امروز عرضه گوشت مرغ منجمد با نرخ‌های مصوب دولتی در همه شهرهای استان سمنان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذخایر استان سمنان در بحث کالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ منجمد بسیار مناسب و مطلوب است عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۶۵۰ تن گوشت مرغ به صورت منجمد در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ذخیره‌سازی شده است و هیچ محدودیتی از نظر عرضه گوشت مرغ در استان سمنان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه با اشاره به نرخ مصوب برای توزیع گسترده گوشت مرغ منجمد در استان سمنان خاطرنشان کرد: قیمت عرضه گوشت مرغ برای توزیع در فروشگاه‌های بزرگ و عمده فروشی‌ها به ازای هر کیلوگرم ۶ هزار و ۷۵۰ تومان و در دیگر واحدهای صفی فروش محصولات پروتئینی نیز به ازای هر کیلوگرم ۶ هزار و ۹۰۰ تومان برا یعرضه به مشتریان و مصرف کنندگان تعیین شده است.

میرعماد با اشاره به تهمیدات اندیشیده شده برای توزیع گوشت مرغ منجمد در درب واحدهای صنفی متقاضی عرضه گوشت مرغ منجمد برای تسهیل در مشکل حمل‌ونقل گوشت مرغ برای این واحدها ابراز امیدواری کرد تا با این اقدامات قیمت گوشت مرغ در استان سمنان کاهش یابد.
استفاده از مرغ منجمد نیازمند فرهنگ‌سازی

وی با تأکید بر اینکه امروز لازم است تا فرهنگ مصرف گوشت مرغ در استان سمنان تغییر یافته و مصرف گوشت مرغ منجمد نیز به صورت فرهنگ در خانواده‌های استان سمنان در آید عنوان کرد: جالب اینجاست که بسیاری از مصرف کنندگان گوشت مرغ، پس از خرید گوشت مرغ به صورت گرم، آن را در فریزرهای خانگی خود منجمد و پس از مدتی مصرف می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه گوشت مرغ منجمدی که در استان سمنان توزیع می‌شود؛ از کیفیت بسیار خوب و استاندارد بالایی زیر نظر اداره کل دامپزشکی تولید شده و حتی سایز و وزن این مرغ ها نیز متناسب با استانداردهاست، عنوان کرد: باید این فرهنگ را برای مردم جا بیندازیم که لزومی ندارد همه به سراغ گوشت گرم بروند.

میرعماد با تأکید بر اینکه براساس بررسی‌های دقیق و اعلام اداره کل دامپزشکی استان سمنان، مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده در استان سمنان مانند کل کشور کاملاً بهداشتی است، خاطرنشان کرد: مردم باید نسبت به خرید گوشت مرغ منجمد مطمئن باشند؛ چرا که این گوشت مرغ زیرنظر دامپزشکی و شبکه‌های بهداشت نگهداری و توزیع می شود.

وی اضافه کرد: خود سازمان جهاد کشاورزی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان که متولی خرید و توزیع گوشت مرغ منجمد است نیز به صورت مستمر سلامت این گوشت را تا مقصد رصد می‌کند. بنابراین هیچ نگرانی وجود ندارد و مصرف این گوشت‌های منجمد هیچ تفاوتی نیز با گوشت گرم ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با توصیه به شهروندان این استان برای استفاده از مرغ منجمد با نرخ دولتی تصریح کرد: اما در عین حال گوشت مرغ گرم به اندازه کافی در بازار عرضه می‌شود و ستاد تنظیم بازار استان سمنان نیز تصمیمات لازم را برای ثبات و تعادل قیمت آن اتخاذ کرده است.

میرعماد با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان سمنان عرضه مرغ منجمد بدون محدودیت در این استان سمنان شده و اتحادیه صنف (مرغ‌فروشان) مکلف شد تا مرغ منجمد را در شهرهای استان سمنان توزیع کند تصریح کرد: البته برای متقاضیان گوشت مرغ گرم نیز در برخی فروشگاه‌های منتخب شهر توزیع مرغ گرم با قیمتی کمتر از قیمت بازار از سوی اتحادیه تعاونی های مرغ و تخم مرغ عرضه می‌شود.

فروش تخم‌مرغ ۱۰۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار؛ کاهش قیمت مرغ و تخم‌مرغ از پایان مردادماه

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان مردادماه ثبات به قیمت مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان به تعادل می‌رسد خاطرنشان کرد:بررسی روند قیمت‌ها و روند جوجه‌ریزی مناسب صورت گرفته در مرغداری‌ها در تیرماه امسال نشان می‌دهد که قیمت‌ مرغ از پایان مردادماه به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به مصوبات ستاد تنظیم بازار این استان برای ایجاد تعادل در قیمت تخم‌مرغ افزود: بر این اساس مقرر شده است تا با همکاری شهرداری‌های استان سمنان و نیز اتحادیه تعاونی‌های مرغ و تخم‌مرغ این استان غرفه‌هایی برای توزیع نخم‌مرغ با نرخ دولتی در شهرهای استان سمنان به ویژه شهر سمنان پیش‌بینی شود.

به گفته میرعماد، در صورت همکاری شهرداری‌های استان سمنان، عرضه تخم مرغ در این غرفه‌ها با ۱۰۰۰ تومان کمتر از قیمت فعلی بازار انجام می‌شود.