جشن گلریزان در سمنان برگزار می‌شود

محمود باهنر روز یکشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا زمان برگزاری این حشن را در شهرستان سمنان ۳۱ اردیبهشت در تالار باغ شهر، شاهرود هفتم خرداد در کانون شهید بهشتی، گرمسار نهم خرداد در تالار فرهنگیان و دامغان ۲۰ خرداد در تالار جوان این شهر اعلام کرد.
وی هدف اصلی از برگزاری این جشن را جلب مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران و نیکوکاران برای آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد، ذکر و اضافه کرد : آشناسازی آحاد جامعه با این نهاد مردمی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درخصوص برخی از قوانین و مقرراتی که ناآگاهی به آن ها مسبب گرفتاری برخی از هموطنان می‌شود از دیگر اهداف برگزاری این آیین است.
باهنر یادآور شد : خیران و نیکوکاران استان سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و هشتصد میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد به ستاد دیه استان کمک کردند که این رقم نسبت به سال ۹۵ ، بیش از ۵۴ درصد رشد داشت.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان خاطرنشان کرد : سال گذشته و با تلاش ستاد دیه و مددکاران زندان‌ها و همچنین کمک خیران استان ۷۱ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی بیش از ۳۶ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.
وی تصریح کرد : اکنون ۱۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به‌سر می‌برند که سه نفر آن ها زن و بقیه مرد هستند که امیدواریم با همیاری مردم نیک اندیش استان امکان آزادسازی حداکثری آنان فراهم شود.
باهنر در خصوص توانمندی سازی خانواده های زندانیان به ایرنا گفت : هدف اصلی انجمن حمایت از زندانیان بازکردن گره مشکلات این خانواده‌هاست.
وی با بیان این که خانواده زندانی در ارتکاب جرم او هیچ نقش و گناهی نداشته اما متاسفانه بیشتر از خود زندانی با دشواری و مشکلات روبروست، تصریح کرد: وظیفه انجمن‌ها صرفا پرداخت مستمری ماهانه و کمک‌های نقدی و کالایی نیست، بلکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در راستای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی این خانواده‌ها از وظایف بسیار مهم آنهاست.
باهنر ادامه داد : کلاس‌های «پیشگیری از طلاق همسران»، پیشگیری از اعتیاد خانواده و فرزندان» و «ارتقاء مهارت‌های اخلاقی و زندگی» نیز از جمله برنامه‌هایی است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های خانواده‌های زندانیان در استان برگزار و در سال گذشته بیش از ۲۵۰ نفر از اعضای خانواده زندانیان از این کلاس‌ها بهره‌مند شدند.
انجمن حمایت زندانیان مؤسسه‌ای غیرانتفاعی است که با شرکت مسوولان و معتمدان در شهرستان‌های دارای زندان تشکیل می‌شود.
این انجمن در جهت ارایه کمک‌های مالی، معنوی و آموزشی به زندانیان بی‌بضاعت و خانواده آنان و کمک برای ایجاد اشتغال، نوپروری و اصلاح زندانیان با زندانها و مراکز مراقبت پس از خروج زندانیان همکاری می‌کنند.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا علی اکبری مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌های کشور در حکمی محمدعلی شاهورانی را به عنوان مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان سمنان منصوب کرد.
اکنون ۱۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان سمنان به‌سر می‌برند.