جمع آوری باتری فرسوده در سمنان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان؛مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از اجرای طرح جمع آوری باتری های لیتیومی برای اولین بار در سطح شهر سمنان خبرداد.
حمیدرضا پیوندی در تصریح این خبر گفت: طرح جمع آوری باتری های لیتیومی ،قلمی ،تلفن همراه ،لپ تاپ،اسباب بازی های شارژ شونده که با مشارکت شرکت توسعه منابع انرژی از ابتدای تیرماه آغاز شده، و یازده غرفه بازیافت سازمان مدیریت پسماند در سطح شهر سمنان آماده دریافت انواع باتری ها می باشند.
وی در خصوص باتری های مصرف شده خانگی و مضرات آن بر روی سلامت شهر و شهروندان اینگونه بیان داشت :در صورتی که باتری‌های کهنه به صورت مناسبی دفع نشوند مثلا چنانچه با زباله‌های دیگر مخلوط شوند، فلزات سنگینی که در آن‌ها به کار رفته عاقبت در محیط زیست پخش خواهد شد و جمع‌آوری آن‌ها دیگر ممکن نخواهد بود. سوزاندن باتری‌ها هم راه حل مناسبی نیست چون ممکن است منجر به انتشار برخی از این فلزات در هوا شود. بهترین روش مدیریت زباله‌های باتری، بازیافت صنعتی آن‌هاست به این معنا که در محیط‌هایی کنترل شده مواد اولیه‌ی آن‌ها استخراج شود تا بتواند برای سایر مصارف صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.
پیوندی از دیگر مضرات باتری های فرسوده و عدم مدیریت صحیح زباله های خطرناک عنوان کرد: زمانی که باتری های قابل شارژ را بدون در نظرگرفتن نکات بازیافت، بر روی زمین های کشاورزی و غیرکشاورزی می اندازیم، فلزات سنگین در آن، در هوای اطراف آن، پخش شده و خاک و آب را آلوده می کند که در نهایت، وارد بدن انسان و حیوان ها می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند به شهروندان بیان کرد : یازده غرفه بازیافت سطح شهر سمنان در غرفه رسالت واقع در میدان امام رضا(ع)، غرفه انار واقع در میدان انار،میدان الغدیر، غرفه نگارستان در میدان نگارستان، غرفه معلم در میدان معلم ابتدای بلوار صادق،غرفه فضیلت جنب تعاون روستایی مسکن مهر سنتی ساز ،غرفه مدیران در بازارچه مسکن مهر صنعتی ساز مدیران ، غرفه زاوقان، غرفه اتحاد در چهارراه ورزش ، غرفه حافظ در میدان حافظ ابتدای حافظ ۷ و غرفه مصلی واقع در مسکن مهر صنعتی ساز پشت مصلی دردو شیفت صبح ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰الی ۱۹:۳۰آماده دریافت پسماند خشک و باتری های فرسوده از همشهریان سمنانی می باشند.