خسارت ۹۸ میلیاردی بارش‌های اخیر به تاسیسات برق‌رسانی

مدیر توزیع برق شهرستان سمنان گفت: در سال گذشته، ۸۷۴ پروژه عمرانی برق رسانی با سرمایه گذاری به مبلغ ۸۶ میلیارد ریال در شهرستان سمنان به اجرا در آمده است .

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، علیرضا قیومی اظهار کرد: در سال ۹۷ ، عملیات توسعه و احداث ۱۰ هزار و ۶۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و فشار متوسط به انجام رسیده است .
وی گفت: به منظور تغذیه برق متقاضیان جدید، ۲۶ ایستگاه هوائی توزیع برق با قدرت سه هزار و ۷۴۵ کیلوولت آمپر نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته و ۶۵ پست هوائی و زمینی نیز با افزایش ظرفیت دو هزار و ۱۴۵ کیلوولت آمپر بهینه سازی گردیده است .
وی با اعلام این که احداث یک دستگاه پست رو زمینی کیوسکی در منطقه آستانه سمنان ، در زمره اقدامات به عمل آمده محسوب می شود افزود: دایرکردن سه هزار و ۵۰۰ متر شبکه روشنائی معابر در سطح شهرستان، از دیگر فعالیت هایی است که اجرائی شده است.
قیومی اظهارداشت: به همت نیروهای عملیاتی و اکیپ های تعمیرات این مدیریت، اصلاح شش هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار و همچنین ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف شهرستان بهینه سازی شده است .
وی یادآور شد:در سال گذشته و به منظور انجام برنامه های تجمیعی برای اصلاح و تعمیرات تاسیسات توزیع برق شهرستان، ۲۲ رزمایش خدمت متعالی برگزار شده که نسبت به سال ۹۶ ، بیش از ۳۷ درصد رشد را به همراه داشته است .
وی تصریح کرد: با همکاری شهرداری سمنان، زیباسازی فضای بیرونی هشت ایستگاه زمینی توزیع برق عمومی و تبدیل ۱۲۲ اصله پایه تلسکوپی به پایه های تزئینی در سمنان انجام شده است
همچنین مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: سیل، طوفان و کولاک ، ۹۸ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال به شبکه‌ها و تاسیسات برق‌رسانی استان خسارت وارد کرده است .
سیدمحمد موسوی زاده اظهارکرد: بروز ناهنجاری‌های جوی و ایجاد شرایط بحرانی در سه موج، سبب ایجاد خساراتی به خطوط برق رسانی و تجهیزات برق در برخی نقاط استان شده است .
وی با بیان این که موج اول بارش‌ها از ۲۷ اسفند سال ۹۷ و همراه با طوفان ، بارش برف و کولاک بوده افزود: در این بخش ، قطع برق منطقه فولادمحله و روستاهای پشتکوه ، منطقه اگره و تویه دروار، منطقه خوش ییلاق و روستاهای منطقه کالپوش را به همراه داشته و اشکالات برطرف و مناطق مورد نظر برقدار شده است .
مدیرعامل شرکت توزیع برق به بارش شدید باران در پنجم و ششم فروردین ماه سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: جاری شدن سیلاب در برخی نقاط سرخه، منطقه چشمه علی دامغان و روستاهای مهدیشهر، باعث تخریب شبکه ، شکستگی پایه های برق و آب گرفتگی تاسیسات و چند پست زمینی گردیده که بلافاصله مشکلات رفع شده است .
وی با ابراز این که بارش باران شدید روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه امسال، بروز سیلاب و ریزش کوه را در پی داشته تصریح کرد : خطوط برق رسانی روستاهای منطقه پشتکوه و فولادمحله ، بسطام و مجن ، امامزاده عبدا… سرخه و صالح آباد و کلاته رودبار دامغان در موج سوم بارش ها دچار خسارت هایی شده و ظرف کمترین زمان ممکن ، شبکه ها بهسازی و بازسازی گردیده و برق مشترکان وصل گردیده است .
سیدمحمد موسوی زاده خاطر نشان ساخت: به واسطه ی این سه موج ناهنجاری جوی، از ۲۷ اسفند سال قبل تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری ، ۱۰۹ کیلومتر شبکه و ۵۲ ایستگاه توزیع برق آسیب دیده و توسط ۱۸۹ روز گروه با حجم کاری یک هزار و ۴۷ نفر روز با بهره گیری از ۳۰۰ روز خودروی عملیاتی سبک و سنگین، کلیه خاموشی های ناشی از بحران ، در حوزه ماموریت این شرکت با تلاش و زحمات شبانه روزی کارکنان اجرایی و پشتیبانی برطرف شده است