دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بین المللی می شود

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به افتتاح پردیس بین المللی در این مجموعه، گفت: این دانشگاه به این ترتیب بین المللی می شود و دانشجویان متقاصی رشته های پزشکی از خارج کشور را پذیرش می کند.
به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان ابراز داشت: پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ویژه دانشجویان خارج از کشور است.
وی، درباره ارزآوری بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: دانشجویان خارج از کشور برای تحصیل در پردیس بین المللی این دانشگاه سالانه سه هزار و ۵۰۰ دلار پرداخت می کنند و این رقم در کل دوره تحصیلی ارزآوری قابل توجهی برای کشور دارد.
دانایی تصریح کرد: در گام اول راه اندازی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یک دوره با ظرفیت ۶۰ نفر برنامه ریزی شده است و در دوره های بعدی قابلیت افزایش تا چندصدنفر را نیز دارد.
وزیر بهداشت به سمنان می آید
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: رایزنی برای حضور وزیر بهداشت اردیهشت ماه در جشن ۳۰ سالگی دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است و پس از قطعی شدن زمان حضور وزیر بهداشت، زمان جشن اعلام می شود.
وی تصریح کرد: همزمان با سفر وزیر بهداشت ۲۷ طرح بهداشتی در استان سمنان افتتاح و تعدادی طرح کلنگ زنی می شود.
وی، افتتاح اتاق عمل جدید عمومی و بخش وی آی پی زنان بیمارستان امیرالمومنین(ع)، افتتاح خوابگاه دختران دانشکده پیراپزشکی سرخه، افتتاح پژوهشکده سلامت در سمنان، کلنگ زنی بخش آموزشی بیمارستان معتمدی گرمسار در ادامه برنامه توسعه بخش آموزش دانشگاه و کلنگ زنی طرح خیرساز خوابگاه دانشکده صنایع غذایی آرادان را از برنامه های حضور وزیر بهداشت در اردیبهشت ۹۸ عنوان کرد.
بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان عمومی می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به کلنگ زنی طرح تکمیل بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان در هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت و درمان، گفت: گسترش فضای بیمارستان امیرالمومنین(ع) و استقرار سایر تخصص ها در این بیمارستان از مصوبه های سفر دوم رییس جمهوری به استان سمنان است و با سفر وزیر بهداشت این طرح کلنگ زنی می شود.
وی با بیان این که اکنون تمام بار درمانی در شهر سمنان بر دوش مجموعه کوثر سنگینی می کند، افزود: طرح توسعه بیمارستان امیرالمومنین(ع) با هدف توسعه جغرافیایی خدمات رسانی درمانی اجرایی می شود.
وی ادامه داد: شهر سمنان حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و پذیرنده بیماران از دیگر شهرهای اطراف است و همین موضوع ضرورت راه اندازی بیمارستان عمومی جدید در سمنان را دوچندان می کند.
به گفته دانایی، با اشاره به وجود بیمارستان کوثر در شمال و بیمارستان شفا در شرق شهر سمنان، عمومی شدن بیمارستان امیرالمومنین(ع) در غرب این شهر را یک اقدام پدافندی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم دانست.
وی خاطر نشان کرد: ۳۵۰ میلیارد ریال برای گسترش بیمارستان امیرالمومنین(ع) در سمنان بودجه در نظر گرفته شده و با تخصیص این اعتبار بیمارستان تا سال ۱۳۹۹ به صورت کامل عمومی می شود.
کاهش مرگ و میر هموطنان در نوروز ۹۸ در سمنان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حجم مسافران عبوری از استان سمنان به سمت مشهد مقدس افزایش یافت که به دنبال افزایش تردد میزان خدمات رسانی در بخش پزشکی و درمانی نیز با افزایش همراه بود.
به گفته دانایی، نوروز امسال خدمات در مراکز درمانی و بیمارستانی استان سمنان در بخش سرپایی ۳۰ درصد و در بخش خدمات بیمارستانی ۲۰ درصد افزایش یافت.
دانایی با اشاره به رتبه اول سمنان در ارایه خدمات بالگرد اورژانس در تعطیلات نوروزی، اضافه کرد: ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۲ فروردین ۹۸ بیشترین پرواز بالگرد اورژانس در کشور برای تسریع در خدمات رسانی به مصدومان و انتقال بیماران از مسیرهای سخت گذر مربوط به استان سمنان بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: از بیست و پنجم اسفند ۹۷ تا دوازدهم فروردین امسال ۱۹ پرواز بالگرد اورژانس برای خدمات رسانی به مصدومان و بیماران در استان انجام شد و تسریع در امدادرسانی به مصدومان و بیماران موجب کاهش آمار مرگ و میر در استان شد.
به گفته دانایی، نوروز امسال فوت در بخش پیش بیمارستانی ۳۷ درصد و مرگ و میر در بخش بیمارستانی نیز ۵۰ درصد در استان سمنان کاهش یافت.
وی خاطر نشان کرد: برآیند آمارها حاکی از آن است که مرگ و میر در استان سمنان در نوروز امسال در حوادث جاده ای بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: فرهنگ سازی در بین مردم برای خودمراقبتی، کاهش زمان رسیدن به صحنه حادثه برای امدادرسانی و حضور تیم پزشکی ماهر در مراکز بیمارستانی، از عوامل کاهش مرگ و میر محسوب می شود.
به گفته وی، هیچ بیماریِ واگیر در نوروز امسال در استان سمنان بروز نکرد و این دستاورد نتیجه همکاری، هماهنگی و همدلی دستگاه های اجرایی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: چهارشنبه آخر سال ۹۷ با کمک سایر دستگاه های اجرایی مرتبط و فرهنگ سازی مساله حاد و جدی رخ نداد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که ۲ رشته مقطع کاردانی، ۱۸ رشته مقطع کارشناسی، ۱۰ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲ رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.