دستگیری ۲ کارمند اداره کل ورزش و جوانان به جرم اختلاس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با ارائه توضیحاتی درباره دستگیری ۲ کارمند اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: اتهام منتسب به این ۲ فرد «اختلاس» است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حیدر آسیابی در گفت‌وگو با خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: دادستانی مرکز استان سمنان به‌عنوان مدعی‌العموم برای بررسی سوء جریان مالی در هیئت‌های ورزشی این استان ورود پیداکرده است.

وی با اشاره به چگونگی دستگیری و تشکیل پرونده برای ۲ کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: ورود دادستانی به‌منظور تحقیق و بررسی وقوع جرم ناشی از سوءاستفاده مالی در برخی هیئت‌های ورزشی استان سمنان و در پی گزارش اداره کل بازرسی استان سمنان در این زمینه انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به روند دستگیری ۲ متهم این پرونده مالی افزود: دادستانی مرکز استان سمنان پس از دریافت این گزارش اداره کل بازرسی این استان، موضوع تخلفات مالی در حوزه ورزش را رصد کرده و مستندات لازم درباره برداشت غیرقانونی اعتبارات دولتی بخش ورزش موردبررسی دادستانی قرار گرفت.
آسیابی با اشاره به ارجاع پرونده این اتهام مالی به یکی از شعب بازپرسی دستگاه قضا در استان سمنان عنوان کرد: بازپرس این پرونده نیز با توجه به دلایل و مدارک موجود در پرونده و نیز درجه مجازات قانونی اتهام انتسابی بر اساس ماده ۱۸۰ قانون آئین دادرسی کیفری دستور جلب ۲ کارمند اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را صادر کرد.

وی افزود: این ۲ متهم نیز پس از تفهیم اتهام و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و اکنون در زندان به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه اتهام منتسب به این ۲ فرد «اختلاس» است؛ به میزان اختلاس منتسب به این افراد اشاره و تصریح کرد: بر اساس برآوردها و بررسی‌های انجام‌شده تاکنون، میزان اختلاس این ۲ متهم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

آسیابی از انجام بررسی‌های بیشتر برای برآورد دقیق میزان اختلاس انجام‌شده در این پرونده خبر داد.