دولت برای ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در استان سمنان متعهد است

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تحقق شعار هر سمنانی یک مهارت گفت: دولت برای ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در استان سمنان متعهد است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان فقدان مهارت است.

وی با بیان اینکه بازار کار امروز نیازمند افراد دارای تخصص و مهارت است تصریح کرد: دولت برای ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در استان سمنان متعهد است و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این هدف بهره‌گیری کرد.

استاندار سمنان از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری سمنان و سازمان فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی استان و به‌ویژه نهادهای مرتبط و مؤثر در امر اشتغال باید نسبت به مهارت‌آموزی و تقویت آن در استان اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستور کار قرار دارد اذعان کرد: اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت برای جوانان فارغ‌التحصیل است و امروزه حجم گسترده‌ای از جوانان با تحصیلات تکمیلی در انتظار کسب شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود هستند.

چاووشی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ اشتغال باید در دستور کار مسئولان وقت قرار گیرد افزود: در استان سمنان فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد که می‌توان بسیاری از افراد بیکار را مشغول به کارکرد.

وی با تأکید بر اینکه عدم تناسب رشته‌های تحصیلی با بازار کسب‌وکار امروز مهم‌ترین دغدغه و چالشی بزرگ برای کاهش نرخ بیکاری است ابراز داشت: استان سمنان در حوزه ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۰۲ درصد از تعهدات خود را محقق کرد.

استاندار سمنان بیان کرد: این امر نقش مؤثری در اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری ایفا می‌کند و این در حالی است که در چند سال گذشته ظرفیت تحصیلی در کشور به‌شدت گسترش‌یافته و میزان جذب افراد در دستگاه‌های دولتی نیز کاهش‌یافته است.