دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان سمنان برگزار می‌شود‌

معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی استان سمنان به میزبانی شاهرود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیما رجبی بعدازظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای این جشنواره اظهار داشت: تعداد هنرمندان با سابقه در شاهرود به نسبت سایر شهرستان‌های استان بیشتر است به همین سبب این جشنواره در شاهرود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی نیز در شاهرود برگزار شد افزود: این شهرستان از ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه زیرساختی و نیروی انسانی در این عرصه برخوردار است و نتیجه برگزاری نخستین جشنواره در شاهرود رضایت‌بخش بوده است.

معاون فرهنگی، هنری اداره کل ارشاد استان سمنان با اشاره به جایگاه ویژه هنر نمایش در این مجموعه خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی و تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی ازجمله اهداف اجرای این جشنواره است.

وی تصریح کرد: شناسایی استعدادها و توسعه خلاقیت‌های هنرمندان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌آید.

رجبی با تأکید بر اینکه اشتغال در ریشه استعدادها یک نکته اساسی برای بروز موفقیت‌ها است یادآور شد: هنرمندان نمایشنامه‌نویس می‌توانند در هر موضوع دلخواهی برای نوشتن نمایشنامه اقدام کنند و آثار خود را در موعد مقرری که اداره کل ارشاد استان سمنان اعلام می‌کند تحویل دهند.

وی برگزاری نمایشنامه خوانی را یکی از برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد و گفت: تجلیل از نمایشنامه‌نویسان برتر استان و انتخاب آثار برتر جشنواره و چاپ و انتشار نمایشنامه‌های برتر از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد استان سمنان اذعان کرد: در صورت تأیید کارشناسان و داوران جشنواره بهترین آثار در اختیار کارگردانان برای اجرای نمایش و تئاترهای کشور قرار می‌گیرد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان