راه‌اندازی ۱۴ نیروگاه خورشیدی در سمنان

فرماندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر سمنان در انرژی‌های تجدیدپذیر از اخذ مجوز ۱۴ نیروگاه خورشیدی در مرکز استان خبر داد.
سیدعباس دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: تاکنون یکی از این واحدها به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: دو واحد دیگر از این نیروگاه‌های خورشیدی نیز فعالیت خود را به صورت جدی شروع کرده و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه مابقی واحدهایی که مجوز اخذ کردند باید هرچه زودتر پروژه خود را تعیین‌ تکلیف کنند تصریح کرد: استاندار سمنان تأکید زیادی بر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی دارند و فرمانداری آمادگی دارد که از این واحدها حمایت کند.

دانایی با بیان اینکه سمنان از پتانسیل بالایی در حوزه انرژی خورشیدی برخوردار است افزود: سمنان در ۲ حوزه انرژی بادی و خورشیدی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده در این بخش از سرمایه‌گذاران خواست برای سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.

فرماندار سمنان با اشاره به مشکلات امسال در حوزه کمبود برق و انرژی خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و به ویژه انرژی خورشیدی می‌تواند مشکلات کشور در این بخش را مرتفع کند.

دانایی با اشاره به پروژه برق‌آبی در خط انتقال آب روزیه به سمنان ادامه داد: باید از ظرفیت‌های این حوزه نیز به نحو احسن استفاده شود.

وی از کم‌آبی به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان نام برد و گفت: توسعه صنعتی سمنان نیازمند تأمین منابع آبی است و در این بخش استفاده از پساب‌ها و تصفیه فاضلاب شهری باید به طوری جدی پیگیری شود.