روستائیان استان سمنان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی می‌گیرند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی به روستائیان این استان خبر داد.
ه گزارش خبرگزاری تسنیم از مهدی‌شهر، سید حسن میرعماد عصر امروز در جمع مردم منطقه چاشم اظهار داشت: دولت برنامه‌های بسیار خوب و ویژه‌ای در بخش اشتغال‌زایی برای روستائیان دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای توانمندسازی روستائیان در حوزه اشتغال تصریح کرد: تسهیلات اشتغال روستایی در استان سمنان با سود ۴ درصد و باز پرداخت ۶ ساله آماده پرداخت است و متقاضیان باید طرح‌های اشتغال خود را به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها ارائه دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای توسعه کشاورزی و مکانیزاسیون آن در روستاها خاطرنشان کرد: برای خرید ادوات کشاورزی و مکانیزاسیون کشاورزی در استان سمنان تسهیلات بانکی بدون محدودیت تامین می‌کنیم.

میرعماد با اشاره به آخرین وضعیت از حمایت‌های دولت از کشاورزانی که باغات و اراضی آنان در بهار امسال دچار خسارات سرمازدگی شد خاطرنشان کرد: پیگیری‌های بسیار زیادی به منظور پرداخت خسارت سرمازدگی صورت گرفته و دولت مصوب کرده است تا به مدت ۲ سال سود وام‌های بانکی این دسته از کشاورزان اخذ نشود.

وی با اشاره به دستور جدید استاندار سمنان درباره حمایت از این کشاورزان از تنطبم و ابلاغ نامه چاوشی به بانک‌های این استان در راستای عدم تحمیل فشار زیاد به کشاورزان در بازپرداخت تسهیلات بانکی خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه منطقه چاشم ظرفیت بسیار خوبی برای تولید گیاهان دارویی دارد تصریح کرد: پایلوت گیاهان دارویی روستایی استان را در چاشم انجام خواهیم داد و مبلغ یک میلیارد ریال به آن اختصاص خواهیم داد.
وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای حمایت از اجرای سیستم‌های آبیاری قطره‌ای هیچ محدودیتی نداشته و آماده اجرای آن است گفت: در صورت درخواست از سوی دهیاری آمادگی داریم که دامداری‌های منطقه چاشم را ساماندهی کنیم.