رونق اشتغال و تولید در استان سمنان

استاندار سمنان نرخ بیکاری در این استان را ۶/۶ درصد اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی و توسعه با محوریت بررسی وضعیت لایحه بودجه سال آینده کشور و ظرفیت های اشتغال و توسعه اقتصادی استان برگزار شد.
علیرضا آشناگر استاندار سمنان در این جلسه با بیان اینکه نرخ بیکاری در این استان ۶/۶ درصد است گفت: کم بودن نرخ بیکاری در این استان نشان از رونق اشتغال و تولید دارد.
استاندار سمنان با بیان اینکه در شرایط تحریم سرمایه گذاری داخلی زمینه ساز توسعه اقتصادی است گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی در تسهیل فرایند سرمایه گذاری بخش خصوصی به منظور رونق تولید و اشتغالزایی اهتمام ویژه داشته باشند.
آشناگر گفت: قوانین باید به نفع سرمایه گذار و بخش خصوصی وضع شود و قوانین مزاحم و دست و پاگیر بازنگری و اصلاح شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام و دارای پیشرفت فیزیکی بالا باید در اولویت سرمایه گذاری های بخش خصوصی قرار بگیرد.
استاندار سمنان با ارائه هشت راهبرد اصلی برای توسعه استان گفت: تامین آب پایدار ، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ،گردشگری، جلب مشارکت بنیادهای توسعه ای، تکمیل راههای ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب ، صنعت و معدن و انرژی های نو از اولویت های استان سمنان است.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بالاترین نرخ سپرده گذاری بانکی کشور را مربوط به استان سمنان عنوان کرد و گفت: آمار بیانگر این است که این استان فقیر نیست و برای جلب مشارکت مردم در سرمایه گذاری باید زمینه سازی شود.
غلامرضا کاتب ، نقش افزایش مشارکت مردمی در رونق اقتصادی را یاد آور شد و گفت: فرهنگ سازی و بهبود شاخص محیط کسب و کار از راهکارهای جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و رشد و شکوفایی اقتصادی است.
سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم توجه بیشتر به توزیع اعتبارات برای کاهش نرخ بیکاری در شرق استان سمنان را خواستار شد.
مالکی دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم سهم اعتبارات استان در کشور را اعلام کرد و گفت: استان سمنان در پیوست بودجه رتبه پانزدهم و به به لحاظ مقدار اعتبارات رتبه هجدهم کشور را داراست.