شهردار سمنان گفت: ساختمان شورای شهر سمنان با تصمیم و نظر اعضای شورای شهر در آینده به یک فضای عمومی فرهنگی تبدیل می‌شود.
سید محمد ناظم رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در سمنان اظهار داشت: ساختمان شورای شهر مکانی مناسب برای برگزاری همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی بزرگ و مکانی برای بازدید گردشگری داخلی و خارجی تبدیل می‌شود.
وی معماری منحصربه‌فرد، وجود آب‌انبار و داشتن سوت کارخانه قدیمی نساجی سمنان را از ویژگی‌های ساختمان و پیرامون شورای شهر سمنان برشمرد و گفت: قرار است با تدبیر و نظر اعضای شورای شهر جانمایی ساختمان شورای اصلی شهر سمنان انجام گیرد.
شهردار سمنان چشم‌انداز شهر توسعه سمنان را، «توسعه گردشگری» دانست و با اشاره به لزوم همکاری شورای اسلامی این شهر در راستای تحقق این چشم ‌انداز مهم افزود: اقتصاد شهری سمنان باید به سمت بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری پیش رود.
ناظم رضوی به آمار مطلوب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از اسکان مسافران در شهر سمنان اشاره کرد و گفت: شهر سمنان باید از معبر به مقصد گردشگران تبدیل شود.
وی با اشاره به برخی اظهارات نادرست مبنی بر اینکه جنوبی‌ترین نقطه سمنان فاقد ظرفیت گردشگری است افزود: خانه‌های ارزشمند، عناصر معماری، هشتی‌ها، تکیه‌های و کوچه‌های سنتی سمنان ظرفیت پنهان گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
شهردار سمنان از «کویر» به عنوان یکی از ظرفیت‌های مناسب این شهر نام برد و افزود: همه روستاهای جنوبی شهر سمنان مانند اعلا به سبب مشرف بودن با کویر بکر، دارای ظرفیت مطلوب گردشگری است.
ناظم رضوی از تبدیل‌شدن کارخانه‌ها و سوله‌های قدیمی شهر سمنان به نمایشگاه‌های تخصصی خبر داد و گفت: ضمن احترام به‌ قراردادهای قبلی در این زمینه، با سرمایه‌گذاران جدید در حال مذاکره هستیم و با رعایت تمام ضوابط قانونی در راستای ایجاد این هدف گام برمی‌داریم تا مشکل حقوقی پیش نیاید.