سامان‌دهی صنوف و واحدهای فاقد پروانه کسب در استان سمنان

سمنان – رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان از سامان‌دهی واحدهای فاقد پروانه در استان خبر داد و گفت: تمامی واحدها و صنوف سطح استان به طور دائم پایش و مورد رصد قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی صبح پنج‌شنبه در دومین جلسه ‌کارگروه حمایت از تولید و نظارت برگردش کالا در سطح عرضه بابیان اینکه صنوف و واحدهای فاقد پروانه کسب در استان سمنان سامان‌دهی می‌شود، ابراز داشت: واحدهای صنفی فاقد پروانه باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند که در صورت مشاهده این مورد با این واحدها برخورد قانونی خواهد شد.

وی بابیان اینکه هفت هزار و ۳۱۷ واحد دارای پروانه کسب در شهر سمنان فعالیت دارد، افزود: در بازرسی‌های به عمل‌آمده برای ۸۱۷ واحد فاقد پروانه در سمنان اخطار پلمپ صادرشده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه در راستای تحقق شعار سال با هرگونه قاچاق کالا در استان به طور جد برخورد می‌شود، ابراز داشت: علاوه بر پروانه کسب، مواردی نظیر درج اتیکت قیمت و ارائه فاکتور نیز توسط بازرسان کنترل خواهد شد که انتظار می‌رود واحدهای صنفی نسبت به رعایت موارد مذکور اهتمام کافی را داشته باشند.

یحیایی در ادامه تصریح کرد: سطح جاده‌ها و اماکن بین‌راهی نیز از نظر فعالیت صنفی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت لذا از صاحبان این مشاغل نیز انتظار می‌رود استانداردها و ضوابط مربوط به حوزه کاری خود را به طور جد رعایت کنند.

وی افزود: واحدهای دارای پروانه عاملیت فروش سیگار در سطح شهر سمنان ۲۲۵ مورد به‌صورت خرده‌فروش و ۹ واحد به‌صورت عمده‌فروش هستند که با توجه به حساسیت موضوع از نظر قاچاق، رصد این واحدها نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم واحدهای فاقد پروانه سطح استان نسبت به دریافت مجوزهای لازم در اسرع وقت اقدام کنند.