سمنان نهمین استان سالمند کشور است

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به شاخص‌های جمعیتی استان سمنان گفت: سمنان نهمین استان سالمند کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علیرضا ایزد پور در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان سمنان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ استان سمنان بیش از ۷۰ هزار جمعیت سالمند دارد.

وی با اشاره به شاخص‌های جمعیتی افزود: با بررسی جمعیت سالمند استان سمنان نسبت به سایر استان‌ها رتبه نهم کشوری در میزان جمعیت سالمند نسبت به‌کل جمعیت به استان سمنان تعلق گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه جمعیت سالمند استان سمنان بالای ۶۰ سال هستند تصریح کرد: با توجه به گزارش‌ها و نتایج آمارگیری تعداد بانوان سالمند از آقایان بیشتر است که این مهم نیازمند توجه ویژه برای ساماندهی جمعیت سالمندان استان سمنان است.

وی اذعان کرد: ۳۵ هزار و ۵۰۴ نفر از سالمندان استان سمنان از خانم‌ها و ۳۴ هزار و ۵۷۵ از آقایان سالمند هستند.

ایزد پور از تأسیس مراکز دولتی نگهداری از سالمندان در استان سمنان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی مراکز نگهداری از سالمندان غیردولتی و از سوی بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴ مرکز روزانه و ۴ مرکز شبانه‌روزی ویژه سالمندان در استان سمنان فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: این مراکز در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان مستقر است و نسبت به نگهداری از سالمندان اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی سمنان با اشاره به رشد دودرصدی جمعیت سالمند در سرشماری سال ۹۵ استان سمنان گفت: ۹٫۸ درصد از جمعیت استان سمنان را سالمندان تشکیل می‌دهند که ۶۵۰ نفر از سالمندان استان سمنان تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با تأکید بر اینکه ویزیت در منزل و نگهداری شبانه‌روزی در مراکز سالمندان ازجمله فعالیت‌های این نهاد است یادآور شد: مرکز سالمندان روزانه امام علی (ع) و مهر در سمنان با ظرفیت ۲۰۰ نفر، خانه بزرگان در گرمسار با ظرفیت ۵۰ نفر، مرکز روزانه مادر و شبانه‌روزی ثامن‌الائمه در شاهرود با ظرفیت ۲۰۰ نفر، مرکز شبانه‌روزی قمر بنی‌هاشم و جهان دیدگان در دامغان با ظرفیت ۲۰۰ نفر از مراکز شاخص و معتبر استان سمنان برای نگهداری از سالمندان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان