سمنان ۲۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل دارد

فرماندار سمنان از تعطیلی بیش از ۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۵۳۲ واحد تولیدی در شهرستان سمنان فعال است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از واحدهای موجود در این شهرستان به علت مشکلاتی غیرفعال هستند افزود: بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در این شهرستان تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

فرماندار سمنان با بیان اینکه کمبود نقدینگی از مشکلات مهم واحدهای تولیدی در این شهرستان است تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های دولت رفع مشکلات واحدهای تولیدی است.

دانایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه بهین یاب در این شهرستان گفت: واحدهای تولیدی دارای مشکل با ثبت‌نام در این سامانه تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به واحدهای تولیدی و رفع مشکلات این واحدها گفت: با فعال شدن و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی غیرفعال زمینه اشتغال جدید در شهرستان فراهم می‌شود.

فرماندار سمنان با اشاره به اشتغال موجود این واحدهای تولیدی در سمنان گفت: بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای فعال تولیدی این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

دانایی با اشاره به ثبت‌نام واحدهای تولیدی دارای مشکل این شهرستان در سامانه بهین یاب گفت: تاکنون ۱۱۵ واحد صنعتی و ۱۱۲ واحد کشاورزی شهرستان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کرده‌اند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان