سومین نشست کتاب خوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی

سومین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برگزار شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: سومین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی با حضوراساتید، شاعران و شهروندان سمنانی در فرهنگسرای امید خانواده برپا شد.
عباس بابایی طی مطلب فوق اظهار داشت: این نشست بنا به درخواست شاعران و نویسندگان سمنانی در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و زبان سمنانی برگزار شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این نشست کتاب “اطلاعات” اثر علی صحت به حضار در جمع اهدا شد،تصریح کرد: این کتاب با حضور شاعران، نویسندگان و شهروندان سمنانی حسن شادپور، استاد فرهنگ شکوهی، محمد جلالیون، عبدالمحمد خالصی و خانواده مرحوم علی صحت مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پیرامون شخصیت شادروان علی صحت صحبت هایی شد.
بابایی در ادامه افزود: در ادامه این نشست دو شعر سمنانی از شادروان علی صحت توسط مجتبی توحیدی خواننده جوان سمنانی به زبان سمنانی، در حضور شهروندان اجراء شد.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با بیان اینکه حفظ و تقویت فرهنگ و زبان سمنان عامل صیانت از هویت اجتماعی و زمینه ای برای انسجام عمومی، وفاق ملی، عامل دوستی ها و تعاملات فرهنگی، توسعه گردشگری و معرفی تاریخ و فرهنگ اصیل منطقه ای به مردمان سایر مناطق در اقصی نقاط است تصریح کرد: در پایان این نشست توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان از خانواده مرحوم علی صحت سمنانی در زمینه زبان سمنانی به همراه هدایا و لوح تقدیر تجلیل و قدردانی شد.
عباس بابایی در پایان با اعلام اینکه چهارمین نشست کتابخوان در حوزه فرهنگ و زبان سمنانی چهارشنبه ۱۹ تیر در فرهنگسرای امید خانواده برگزارمی شود، خاطر نشان کرد: در این نشست در خصوص کتاب” ای نام ” به زبان سمنانی یعنی” یک نم” از شادروان عظیم حاجی رمضانی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد .
این نشست به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و موسسه فرهنگی هنری سمن بویان برگزار شد.