طرح‌های نظارت بر مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: طرح‌های نظارت بر مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم این استان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امیر بینایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار داشت: رفع محرومیت فرهنگی، عمرانی و رفاهی در مناطق محروم نیازمند نگاه ویژه مسئولان و دولتمردان در این نظام است.

وی با تأکید بر اینکه توجه و رسیدگی به مناطق محروم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی از آن منطقه می‌شود بیان کرد: دولت باید در توزیع عادلانه ثروت و ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: طرح‌های نظارت بر مدیریت آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح یادآور شد: ارتقا سطح توانمندی مردم روستاها و کاهش معضلات اجتماعی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در اجرای این طرح است.

بینایی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تفکر جمعی در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: برخوردهای سلیقه‌ای و تفکرات فردی با این مسئله نمی‌تواند مشکلی را در سطح جامعه رفع کند و سطح پوشش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را روزبه‌روز گسترده‌تر می‌کند.

وی از تأسیس مرکز رصد شاخص اجتماعی در سمنان خبر داد و گفت: این مرکز برای اولین بار در سمنان تأسیس‌شده است و باید برای تقویت و توسعه فعالیت‌های آن اقدامی اساسی انجام شود.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان عنوان کرد: کارشناسان فرهنگی مجرب برای شناسایی و رصد انواع آسیب‌های اجتماعی با توجه به شرایط بومی هر شهرستان در این مرکز فعالیت می‌کنند و راهبردهای لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی را به دستگاه‌های اجرایی تحویل می‌دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان