طرح درختکاری در جاده حرم تا حرم اجرا می‌شود

استاندار سمنان با بیان اینکه طرح درختکاری در جاده حرم تا حرم استان سمنان اجرایی می‌شود گفت: راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در جاده‌های استان سمنان ویژه مسافران نوروزی در دستور کار است.

سید شهاب‌الدین چاووشی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اظهار داشت: ارائه خدمات باکیفیت دولت به مردم مهم‌ترین مطالبه ملت و وظیفه دولت است که باید برای تحقق این هدف تعداد جلسات کمتر شود تا به امور مردم رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت در شورای فرهنگ عمومی ترویج معروفات و ترویج احکام شرعی و قانونی است اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پایانی سال رسیدگی به ایتام و فقرا برای استقبال از سال جدید است که باید ضمن سر کشی از خانواده‌های نیازمند استان نسبت به شناسایی این افراد اقدام کنیم.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم جلب مشارکت مردم و خیرین در مساجد برای کمک به ایتام و فقرا بیان کرد: مسئولان رسیدگی به این قشر آسیب‌پذیر را در ایام پایانی سال در اولویت قرار دهند چراکه خدمات‌رسانی به محرومان و مستضعفان از مهم‌ترین وظایف دولت به شمار می‌رود و نباید در مقابل آن کوتاهی کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌شده است در یک‌ماهه آینده و سال جدید بارش باران و برف را در سراسر کشور در پیش خواهیم داشت تصریح کرد: در راستای این ظریفت و نعمت الهی باید طرح درختکاری در جاده حرم تا حرم را آغاز کنیم تا با بهره‌گیری از نزولات الهی گامی مؤثر در راستای رونق و توسعه ظرفیت گردشگری استان نیز برداریم.

چاووشی ابراز داشت: ۱۵ اسفند روز درختکاری است و منابع طبیعی باید از ظرفیت‌های موجود برای اجرای این طرح اقدام کند و نسبت به ترویج این فرهنگ در بین مردم نیز اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

وی با تأکید بر اینکه افزایش درختکاری در استان در اولویت قرار دارد اذعان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی نیز باید در این راستا اقدام کنند به‌ویژه بنیاد شهید که می‌تواند به نام ۳ هزار شهید استان سمنان نهال‌هایی را با صدور پلاک و شناسنامه‌ای ویژه شهدای استان در هفته منابع طبیعی بکارند.

استاندار سمنان با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان در ایام نوروز برای مسافران نوروزی در دستور کار مسئولان قرار گیرد تصریح کرد: جذب مسافران نوروزی به استان سمنان در اولویت‌های دیگر در آستانه سال جدید قرار دارد.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برای عرضه محصولات و صنایع‌دستی مردم استان سمنان در مسیر جاده‌های مواصلاتی استان سمنان خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم عدم وجود بازار فروش برای محصولات صنایع‌دستی است.

چاووشی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دشمنان در بستر نارضایتی‌های موجود در جامعه رشد می‌کند و تجدید حیات می‌کنند و باید برای مقابله با آن‌ها نسبت به جلب اعتماد مردم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اقدامات هنجارشکنانه برخی فرقه‌های مذهبی در کشور بیان کرد: مردم باید با مسئولان حکومتی هماهنگ باشند تا دشمن نتواند در کشور نفوذ کند و اگر مردم پشتیبان نظام نباشند دراویش و سایر فرقه‌هایی که وسعت و قدرت کمتری دارند می‌توانند به‌راحتی چالش‌هایی را برای نظام ایجاد کنند.

استاندار سمنان با بیان اینکه اقداماتی که اخیراً افتاده است از توطئه‌های دشمنان به شمار می‌رود اعلام کرد: دراویش مدت طولانی است که در کشور زندگی می‌کنند و تاکنون تعارضی بین حکومت و دراویش رخ نداده است.