طرح ساماندهی خبرنگاران در استان سمنان در دست اقدام است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با تأکید بر لزوم اجرای طرح ساماندهی خبرنگاران در استان گفت: امکانات باید در اختیار افرادی قرار گیرد که برخوردار از هویت خبرنگاری هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت شامگاه گذشته در همایش سالانه انجمن خبرنگاران استان سمنان در یکی از مجتمع‌های رفاهی مهدی‌شهر اظهار داشت: براساس ابلاغ انجام‌شده، طرح ساماندهی خبرنگاران در استان سمنان در دست اقدام است.

وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی خبرنگاران افزود: باید این طرح انجام شود تا بتوان خبرنگاری را با عنوان یک شغل حرفه‌ای هویت اصلی خود را بازیابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان داشت: اصل ساماندهی خبرنگاران نه‌تنها در استان بلکه به‌عنوان مشکلی اساسی در کشور وجود دارد که نسبت به انجام آن کاری صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام فضیلت ادامه داد: مشکلات در حوزه جامعه خبر و خبرنگاری به دودسته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شود که عدم ساماندهی صنفی این جامعه جزو مشکلات نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ساماندهی خبرنگاران در استان امکانات در این حوزه در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که به معنای واقعی کلمه دارای هویت خبرنگاری به‌عنوان یک شغل حرفه‌ای هستند و مسلماً موجب سلب امکانات از غیر خبرنگاران می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به ویژگی‌های مشاغل حرفه‌ای اشاره کرد و ازجمله آن را خدمت محوری و دانش‌محوری عنوان کرد.

حجت‌الاسلام فضیلت گفت: دانش‌محور بودن مشاغل حرفه‌ای عاملی برای افزایش مهارت در این‌گونه مشاغل می‌شود.