فرماندار سمنان گفت: طرح‌های فرهنگی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار سمنان اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید عباس دانایی در جلسه ستاد ساماندهی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی مردم روستا و مناطق محروم و کمتر برخوردار سمنان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این ستاد است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان سمنان در مناطق کمتر برخوردار این منطقه سکونت دارند افزود: مدیران فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان سمنان اجرای طرح‌های فرهنگی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در این منطقه تقویت کنند.

فرماندار سمنان با تأکید بر اینکه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این مناطق باید در راستای اصلاح فرهنگ عموم مردم به‌کارگیری شود تصریح کرد: رفع نقاط کم برخوردار از دیگر رویکردهای این ستاد برای خدمت به عموم مردم است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تقویت روحیه شادابی و نشاط در عموم مردم از دیگر برنامه‌های دولت است افزود: در این راستا باید به مطالبات عموم مردم و پیگیری مشکلات هر منطقه با توجه به ظرفیت‌های آن منطقه در دستور کار قرار گیرد.

دانایی راه‌اندازی و تقویت فعالیت سمن‌ها را در دستور کار دانست و گفت: سمن‌ها نقش مؤثری در شناسایی مشکلات موجود در جوامع مخفف مردمی ایفا می‌کنند.

وی ابراز داشت: بالغ‌بر ۸۶ متکدی خردسال و بزرگ‌سال در یک سال گذشته از سمنان جمع‌آوری‌شده است.

فرماندار سمنان با تأکید بر لزوم سامان‌دهی متکدیان خاطرنشان کرد: سال گذشته برای کلیه متکدیان شناسنامه تهیه‌شده است.