طرح ملی “سیماک ” در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل پست استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام شرکت پست استان سمنان گفت: هم‌اکنون طرح ملی “سیماک ” در استان سمنان در حال اجرا است.

شهرام صادر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: طرح ملی سیماک یکی از مأموریت‌های مهم شرکت ملی پست ایران در استان‌های کشور در راستای تغییر ساختاری آن پس از تصویب در اساسنامه جدید آن در مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ملی “سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور “سیماک ” از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به ادارات کل پست در استان‌های کشور واگذار شده است تصریح کرد: با اجرای طرح ملی سیماک پدیده‌های شوم زمین‌خواری، کوه خواری، جنگل خواری و دریا خواری ریشه‌کن خواهد شد.

مدیرکل پست استان سمنان با اشاره به اینکه سیماک به ساماندهی مدریت املاک کشور کمک زیادی می‌کند خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ملی به شفافیت در حوزه املاک کشور خواهد انجامید.

صادر با بیان اینکه اجرای طرح سیماک سبب ساماندهی بهتر اموال غیرمنقول خواهد شد عنوان کرد: امروز حفاظت از منافع ملی امری غیرقابل‌انکار بوده و همه ما وظیفه‌داریم در این راستا گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه سیماک باهدف ایجاد سامانه استعلام بین دستگاهی در حوزه املاک کشور شکل‌گرفته بود تصریح کرد: امروز با اجرای طرح ملی سیماک در استان سمنان یکی از قابلیت‌های مهم دولت الکترونیک که بستر آن از طریق پروژه مهم “جی.نف ” فراهم‌ شده است ظهور و بروز می‌یابد.

مدیرکل پست استان سمنان با بیان اینکه در بسیاری از امور استعلام بین دستگاهی در حوزه املاک موردنیاز است خاطرنشان کرد: امروز با اجرای طرح ملی سیماک در وقت و هزینه مردم نیز صرفه‌جویی شده و دیگر لازم نیست که شهروندان برای یک استعلام ساده ترددهای اضافی در شهر انجام دهند.

صادر با اشاره به اینکه پس از اجرای کامل طرح سیماک دیگر مردم برای اخذ مجوزهای حوزه املاک و استعلام‌های لازم در این زمینه نیازی به مراجعه حضوری به مراکز مربوطه نخواهند داشت افزود: مراکز اجرای این پروژه در مرکز و همه شهرستان‌های استان سمنان ایجادشده و این مراکز تجهیز می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر آخرین وضعیت اجرای پروژه “جی.نف” در استان سمنان عنوان کرد: استان سمنان یکی از ۶ استان مجری این طرح بسیار مهم و زیرساختی ملی است.

مدیرکل پست استان سمنان افزود: فاز نخست اجرایی این پروژه به پایان رسیده و فاز دوم آن در دست اجراست.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان