‌اعطای تسهیلات اشتغالزایی به روستاییان و عشایر ‌سمنان‌ ‌

استاندار سمنان گفت: طرح ملی اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان و عشایر در استان سمنان باهدف افزایش رقابت‌پذیری در عرصه کشاورزی و دام‌پروری اجرایی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب‌الدین چاووشی بعدازظهر امروز در آئین تجلیل از کشاورزان سمنانی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان همیشه در سنگر خدمت به اقتصاد کشور قرار دارند و این خدمت ارزنده‌ترین و شایسته‌ترین خدمت‌ها است.

وی با بیان اینکه توجه به کشاورزی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اولویت اول مسئولان قرار گیرد افزود: با توجه به وقوع بلایا و حوادث طبیعی به‌ویژه سیل، زلزله و سرمازدگی که همواره محصولات کشاورزان را تهدید می‌کند لازم است به بیمه محصولات کشاورزان توجه بیشتری شود.

استاندار سمنان جهاد کشاورزی را یکی از نهادهای افتخارآفرین در نظام برشمرد و خاطرنشان کرد: رسیدن به خودکفایی در تولید کالای استراتژیک یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت در چند سال اخیر است.

وی این مسئله را راهبرد اساسی برای حفظ استقلال کشور برشمرد و گفت: ایران اسلامی در حال حاضر از استقلال برخوردار است و در طول انقلاب کوچک‌ترین خدشه‌ای به استقلال کشور وارد نشده است.

چاووشی با اشاره به اینکه دشمن جنگ اقتصادی علیه ایران راه‌اندازی کرده است یادآور شد: نوسانات ارزی و حضور عده‌ای دلال در حوزه اقتصاد از مهم‌ترین چالش‌هایی است که باید با هوشیاری از آن عبور کرد.

وی ابراز داشت: آمریکا با خروج از برجم درصدد ضربه زدن به ایران بود و در این شرایط مهم‌ترین وظیفه ما حفظ اتحاد و همدلی در مردم است تا مانع از تحقق اهداف شوم دشمن در حوزه اقتصاد ایران شویم.

استاندار سمنان رونق تولید و اشتغال را مرهون زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان استان دانست و گفت: طرح ملی اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان و عشایر در استان سمنان باهدف افزایش رقابت‌پذیری در عرصه کشاورزی و دام‌پروری اجرایی می‌شود.

وی کارآفرینی نوین را از دیگر رویکردهای دولت در این راستا برشمرد و افزود: بارونق تولید در بخش کشاورزی می‌توان سهم عمده‌ای را در تحقق اهداف ما برای افزایش صادرات استان سمنان به یک میلیارد دلار داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: رونق‌بخش کشاورزی بستر لازم برای تقویت جاذبه‌های گردشگری در استان را فراهم می‌کند.

چاووشی با تأکید بر لزوم مدیریت بازار فروش محصولات کشاورزی در استان سمنان بیان کرد: باید رقابت‌پذیری در این بخش پدیدار شود و صادرات غیرنفتی در استان افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان سمنان همواره در معرض خطرات و بلایای طبیعی ازجمله سیل، زلزله و سرمازدگی است تأکید کرد: برای پرداخت خسارت‌های ناشی از این بلایای طبیعی باید اعتباری بیش از ۳ برابر اعتبارات استانی هزینه شود که این امر اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را دوچندان می‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه رونق‌بخش کشاورزی زمینه را برای حفظ استقلال اقتصادی کشور فراهم می‌کند بیان کرد: توزیع عادلانه محصولات کشاورزی و حذف دلالان از چرخه تولید به مصرف یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان در این بخش است.