عدم نظارت بر خیریه‌ها منجر به سلب اعتماد عمومی می‌شود

استاندار سمنان عنوان کرد: نظارت بر نحوه فعالیت خیریه‌های فعال استان سمنان ضروری است و اگر کنترل نشوند منجر به سلب اعتماد مردم می‌شوند.
به گزارش ایسنا، سید شهاب‌الدین چاووشی در دیدار با مدیرکل و معاونان کمیته امداد استان سمنان نظارت بر نحوه عملکرد خیریه‌ها را تبیین کرد و با اشاره به اینکه تمدید ادامه فعالیت یک خیریه باید با بررسی نحوه فعالیت سوابق گذشته آن باشد اظهار کرد: اگر بر نحوه فعالیت خیریه‌ها نظارت و مراکز نیکوکاری نباشد منجر به سلب اعتماد مردم می‌شود.
وی بر ایجاد یک سامانه متمرکز برای شناسایی تمام مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها تأکید کرد و گفت: ایجاد یک بانک اطلاعاتی متمرکز بر نحوه فعالیت این نهادها منجر به ساماندهی خواهد شد.
چاوشی در بخش دیگر از سخنان خود زکات را یک مقوله فرهنگی دانست و افزود: مشارکت مردم در این سنت حسنه نیاز به تشویق، تبلیغ همکاری دستگاه‌های مرتبط، فرمانداری‌ها، شورای زکات، ائمه جمعه دارد.
استاندار سمنان با اشاره به شکل‌گیری کمیته امداد امام (ه) هم‌زمان با انقلاب اسلامی افزود: دستگیری از نیازمندان باید به یک حرکت اجتماعی تبدیل شود.
وی با تأکید بر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان ادامه داد: پرداخت تسهیلات توسط کمیته ثواب چند برابری در مقابل پرداخت صدقه و کمک‌های نقدی به نیازمندان دارد چون باعث اعتماد به‌ نفس مددجویان و بازیابی هویت آنان می‌شود.
سید جواد رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به طرح نیازسنجی خانه به خانه مددجویان استان سمنان اشاره کرد و افزود: قرار است تمام نیازهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان را خانه به خانه در ۱۱ اولویت شناسایی کرده و در جهت رفع مشکلات آنان گام برداریم.
وی به تحقق ۳۰۰ درصدی اشتغال مددجویان در مناطق روستایی و محروم در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: با ایجاد هزار و ۲۵۶ فرصت شغلی در سال گذشته، ۱۴۵ درصد تعهد این نهاد در ایجاد اشتغال محقق شد.
رضوی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد به مددجویان جویای کار مشاوره شغلی قبل و بعد از اجرای طرح ارائه می‌شود افزود: بعد از پرداخت وام نظارت پنج‌ساله بر طرح اشتغال ایجاد شده باهدف اشتغال پایدار اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سه هزار ۳۱۵ طرح اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان، تحت نظارت کمیته امداد استان سمنان قرار دارد افزود: سه هزار رو ۳۱۵ نفر از مددجویان جویای کار استان سمنان در سال گذشته مهارت‌های فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۶ واحد مسکن در دو بخش روستایی شهری برای مددجویان استان سمنان خریداری و ساخته‌شده است افزود: در سال ۹۷ بهسازی و مقاوم‌سازی ۱۲۰ واحد مسکونی باهدف پیشگیری از خسارت احتمالی هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان اینکه در سال ۹۶ جمع‌آوری هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات در استان سمنان تعهد شده بود افزود: با جمع‌آوری ۹ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان زکات تعهدات این نهاد محقق شد.