فعالیت یک‌سوم سمن‌ها استان سمنان در حوزه اجتماعی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان گفت: یک‌سوم سازمان‌های مردم‌نهاد ثبت‌شده در استان سمنان در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان در نشست هماهنگی در پیشگیری از مصرف مواد مخدر استان سمنان ، با تأکید بر فعالیت ۳۳درصد سازمان‌های مردم‌نهاد استان در حوزه اجتماعی، گفت : این امر نشان می‌دهد که مردم استان سمنان درزمینهٔ رفع معضلات و مشکلات اجتماعی که اعتیاد نیز بخشی از آن محسوب می‌شود، اهتمام و دغدغه جدی دارند.

وی افزود: لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همت عالی، عزم جدی و کار جهادی است که در کنار آن برنامه جامع و مدون نیز ارائه شود تا شاهد اجرای یک اقدام مشترک در حوزه رفع و یا کاهش آثار سوء معضلات اجتماعی در سطح استان و درنهایت کشور باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان، ضمن اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی درباره مقابله با تهدیدات اجتماعی، تصریح کرد: دولت منابع اعتباری کافی را ندارد لیکن مدیریت اجتماعی از سوی مردم به‌طور مستقیم و غیرمستقیم و یا سازمان‌های مردم‌نهاد دخیل در این حوزه، بسیار اهمیت دارد لذا برای تحقق این امر می‌بایست کمی و کیفی کردن فعالیت‌های سمن‌ها را مدنظر قرار دهیم.

بینایی اظهار داشت : یک‌سوم سازمان‌های مردم‌نهاد در سطح استان سمنان و همین میزان در سطح کشور در حوزه اجتماعی فعالیت می‌کنند که افزایش آن‌ها ازلحاظ کمی و کیفی می‌تواند در مدیریت آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و … بسیار مهم قلمداد شود که در این راستا تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در دستور کار دفاتر امور اجتماعی استانداری‌ها قرار دارد.

وی بابیان اینکه راه‌اندازی شورای محله یک ابزار اجتماعی بسیار مهم در مدیریت آسیب‌های اجتماعی است که خوشبختانه در استان سمنان نیز شاهد آن هستیم، بیان داشت : هر جا که مدیریت امور به دست مردم سپرده شود، قطعاً کارها به نحو احسن انجام می‌گیرد که نمونه این امر قطعاً شورای محله محور است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان همچنین بیان داشت : یکی از راه‌های صیانت از حقوق شهروندی که دولت یازدهم و دوازدهم نیز به جدّ پیگیر تحقق آن است، برون‌سپاری امور جاری به مردم محسوب می‌شود چراکه مدیریت مردمی می‌تواند در نشاط اجتماعی بسیار مؤثر باشد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان