قطار محلی سمنان – مشهد در مهرماه راه اندازی‌ می‌شود

قطار محلی سمنان – مشهد در تاریخ ۱۰مهرماه راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به مطالبه مردم حوزه انتخابیه درخصوص قطارمحلی سمنان مشهد و وعده مسئولین راه آهن اشاره نمود و گفت: قطار محلی سمنان مشهد و سمنان تهران یکی از خواسته های به حق مردم حوزه انتخابیه است و حدود ۳۰۰ هزار نفر از مردم سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و سرخه از این قطار و امکانات این ایستگاه استفاده می کنند.

وی در نشست بررسی مشکلات راه آهن سمنان افزود: قطارمحلی سمنان مشهد کف خواسته مردم شریف حوزه انتخابیه می باشد و طبق نامه ارسالی مهندس زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال‌ شرق باید در تاریخ ۱۰مهرماه راه اندازی شود.

همتی در ادامه به راه اندازی پله برقی ایستگاه راه آهن سمنان تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به وارد شدن پله های برقی برای ایستگاه سمنان امیدواریم طبق قولی که توسط مدیرکل راه‌ آهن شمال‌ شرق داده شده این پروژه در دهه فجر راه اندازی و افتتاح گرد.

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در ادامه گفت: پیگیر قطار حومه ای گرمسار به سمنان هم هستیم و طبق فرمایشات آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی قطار حومه ای تا سمنان ادامه پیدا خواهد کرد، همچنین با پیگیریهای دفتر نماینده و فرمانداری سمنان با وعده زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال‌ شرق در خصوص مسیر دوم زیرگذر خیرآباد پروژه قطارمحلی سمنان مشهد نیز در مهرماه انجام می شود.

فرشاد زادخور مدیرکل راه‌آهن شمال‌ شرق به استفاده بهینه از سالن قدیمی ایستگاه سمنان اشاره کرد و اظهار داشت: در صدد این هستیم تا با کمک مسئولین از سالن قدیمی ایستگاه راه آهن به عنوان بازارچه صنایع دستی و نمایشگاه آثار باستانی و میراث فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: دوبله کردن خط راه آهن خیرآباد در حال انجام است و در خصوص پله برقی ایستگاه سمنان با توجه به خرید آن بزودی جهت نصب اقدام خواهد شد. همچنین به دنبال سرویس ریلی برای مسیر سمنان_تهران به صورت ۶ تخته و کوپه ای هستیم.

زادخور با اشاره به بند۲۴ و ۲۵ برنامه ششم اظهار داشت: در برنامه ششم به صراحت به حمل و نقل ریلی اشاره شده و مجلس و دولت توجه ویژه ای به حمل و نقل ریلی دارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان