قطع برق مشترکان بدمصرف استان سمنان با مجوز قضایی

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، با اشاره به روند تصاعدی مصرف برق در استان، گفت: برق مشترکان بدمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، با اخذ مجوز از دادستانی قطع می شود.
سید محمد موسوی زاده عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه الگوی مصرف برق تعیین شده برای سمنان در حدود ۴۳۰ مگاوات بود، افزود: این میزان این عدد مبنایی، اوج مصرف برق این استان در مدت مشابه سال گذشته بوده است.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته بین ۲ تا هشت درصد بیش از میزان مبنایی الگوی مصرف تعیین شده در استان سمنان برق مصرف شد و این مساله همه ساله در حال افزایش است.
موسوی زاده تاکید کرد: مشارکت مردم برای مدیریت مصرف برق و نیز همکاری دستگاه‌های اجرایی و صنایع به گونه‌ای که به تولید لطمه‌ای وارد نشود، ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به برخورد با مشترکان بدمصرف، تصریح کرد: مشترکان بدمصرفی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، در وهله اول شناسایی می‌شوند و تذکر می‌گیرند.
وی با بیان اینکه با دفتر دادستانی قراری مبنی بر اخذ مجوز برای قطع برق مشترکان بدمصرف گذاشته شد، اضافه کرد: با اخذ مجوز از دادستانی برق مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، قطع می‌شود.
موسوی زاده یادآور شد: حداقل افزایش مصرف برق سمنان در سال گذشته ۶ درصد بیش از مبنا بوده و در سال ۹۸ تاکنون این متوسط در استان رخ نداده است که نشان از همکاری مردم دارد، اما مشارکت مردمی باید افزایش یابد.

سمنان از استان‌های در محدوده قرمز مصرف برق

وی ابراز داشت: نقشه مصرف برق در کشور نشانگر آن است که استان سمنان جز مناطق پرمصرف است و در محدوده قرمز قرار دارد، که به نوعی هشدار محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به اینکه نوعی همپوشانی بین استان‌ها در گذر از خط قرمز مصرف برق وجود دارد، افزود: سمنان از مرزبندی سهمیه‌ای خارج شده، اما وجود همپوشانی سبب شده تاکنون اعمال خاموشی صورت نگیرد.
در روزهای اخیر سمنان همواره جز مناطق پرمصرف برق کشور و در محدوده قرمز قرار داشته است.
شهروندان استان سمنان می‌توانند با مشارکت در کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی، شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار در این بخش‌ها امکان پذیر کنند.
مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در اوج بازه مصرف روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ تعیین شده است، از دور کند کولرهای آبی استفاده و وسایل سرمایشی را روی ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.