مراکز ترک اعتیاد اجباری در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد اجباری در سراسر استان سمنان راه‌اندازی می‌شود گفت: برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمود قنبری در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان اظهار داشت: اعتیاد یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی است که امروزه سطح گسترده‌ای از اقشار مختلف مردمی را درگیر کرده است.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از اعتیاد بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی ویژه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از راه‌اندازی مراکز ترک اعتیاد به‌صورت اجباری خبر داد و افزود: اعتیاد یکی از آسیب‌هایی است که می‌تواند نیروهای انسانی آینده این نظام و بنیان خانواده‌های اصیل ایرانی را نابود کند.

این مسئول با بیان اینکه مصرف مواد مخدر یکی از مهم‌ترین هجمه‌های دشمنان ایران اسلامی است یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی برای اجرای برنامه‌های ویژه این مهم در بین جوانان و نوجوانان اقدامی اساسی انجام دهند و با یکدیگر در تعامل و همکاری باشند.

قنبری با اشاره به جایگاه ویژه ورزش در کاهش آمار اعتیاد خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌های مناسب ورزشی و تفریحی و امکانات رفاهی برای جوانان می‌توانند سبب دوری آنان از مواد مخدر شود.

وی با تأکید بر لزوم ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی در استان سمنان بیان کرد: برای تقویت حضور جوانان در این مراسم‌ها و کلاس‌های ورزشی باید اقدامی عملی انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به نقش ویژه رسانه و دستگاه‌های فرهنگی در تشویق جوانان برای حضور در ورزش‌های همگانی و فرهنگ‌سازی در بین آنان برای عدم مصرف مواد مخدر گفت: رسانه‌های داخلی می‌توانند برای این مسئله مهم و حیاتی با تولید محتوایی جدید و جذاب در راستای کاهش اعتیاد در کشور اقدام کنند و نقش اثرگذاری داشته باشند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان