معرفی برترین های جشنواره تئاتر استان سمنان

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان سمنان با معرفی برترین های هر رشته به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این جشنواره هفت نمایش برگزیده به مدت سه روز به روی صحنه رفت و استادان بهزاد فراهانی، اکبر یادگاری و رحیم موسوی داوری جشنواره را بر عهده داشتند .
بر اساس رای هیات داوران در بخش کارگردانی ، رتبه اول انتخاب نشد.
محمد علی دانشگر برای نمایش «هزار شلاق» و حسن سرچاهی برای نمایش «چیزی شیبه زندگی» به طور مشترک رتبه دوم، حسین نصیری برای نمایش «شب های آوینیون» و بهار ذوالفقاری برای نمایش «همه مصلوبان عیسی است» به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش بازیگر مرد ، عرفان طوسی برای بازی در نمایش «عاشقانه های دوبازمانده از یک جنایت جنگی» اول شد .
سید مهدی الحسینی برای بازی در نمایش «هزار شلاق» رتبه دوم و رضامقامی برای بازی در نمایش «شب های آوینیون» و آرش رحیمیان برای بازی در نمایش «شب بخیر جناب کنت » و «همه مصلوبان عیسی است» به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین محمد شاه حسینی و امیر یوردخانی برای بازی در نمایش «شب های آوینیون» به عنوان بازیگر مرد شایسته تقدیر انتخاب شدند.
در بخش بازیگر زن هم مقام اول بازیگری انتخاب نشد.
خاطره طالبی برای بازی در نمایش «عاشقانه های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» و شیما قرایی برای بازی در نمایش «چیزی شبیه زندگی» به طور مشترک رتبه دوم را کسب کردند و ستایش زورمند برای بازی در نمایش «تکرار پاییز» شایسته تقدیر شد.
در بخش موسیقی: شیدا تجلی برای آهنگسازی نمایش «نام همه مصلوبان عیسی است» و محسن مومنی برای آهنگسازی نمایش «شب های آوینیون» انتخاب شدند.
در بخش طراحی لباس ، جواد رفعیان برای طراحی لباس بازیگران نمایش «شب بخیر جناب کنت» به عنوان برگزیده معرفی شد.
در بخش گریم ، الهام شهاب الملک برای گریم بازیگران نمایش «هزار شلاق» عنوان برتر را کسب کرد.
در بخش نور امیر حسین دلارام برای نور پردازی نمایش های «هزار شلاق»، «شب بخیر جناب کنت» و «نام همه مصلوبان عیسی است» برگزیده شد.
در بخش دوسالانه نمایشنامه نویسی هم مهدی زارع برای نوشتن نمایشنامه گردو، علیرضا مداح برای نوشتن نمایشنامه تقاطع نوار مغزی و مرزی رتبه دوم و علی حقیقت برای نوشتن نمایشنامه های یک اتفاق مدرن و شاهنامه زیرزمین رتبه سوم را کسب کردند.
همچنین بهامین مداح برای نمایش در همین حوالی شایسته تقدیر شد.
«هزارشلاق» به کارگردانی محمدعلی دانشگر، «شب‌بخیر جناب کنت» به کارگردانی جواد رفیعیان، «نام همه مصلوبان عیسی است» به کارگردانی بهار ذوالفقاری هرسه از شهرستان سمنان، «چیزی شبیه زندگی» به کارگردانی حسن سرچاهی از شهرستان شاهرود، «شب‌های آوینیون» به کارگردانی حسین نصیری از شهرستان گرمسار، «عاشقانه‌های دو بازمانده از یک جنایت جنگی» به کارگردانی حسین سلطانعلیان از شهرستان مهدیشهر، و «تکرار پاییز» به کارگردانی روح‌الله صفا از شهرستان سرخه در این دوره از جشنواره به رقابت با یکدیگر پرداختند.