مقدمات سرمایه گذاری تولید انرژی خورشیدی در سمنان فراهم شد

خبرگزاری میزان- استاندارسمنان گفت: با وجود اینکه تفاهم‌نامه‌ای درباره بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات تولید برق امضا کردیم، ولی در عین حال همچنان سرمایه گذاران خارجی به سمنان می‌آیند برای سرمایه گذاری در این زمینه اظهار تمایل می‌کنند.

علاقمندی سرمایه گذاران خارجی و داخلی به سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی سمنانمحمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان با بیان اینکه هفته گذشته مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در زمینه انرژی خورشیدی به استان سمنان آمدند، اظهار کرد: در این مجموعه تعدادی سرمایه گذار داخلی استان هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: استان سمنان ۱۰۰ روز آفتاب دارد و در فضای آن آلاینده و ذرات معلق وجود ندارد و یا به حد حداقلی وجود دارد لذا بهترین سرمایه گذاری در این استان می‌تواند در موضوع انرژی خورشیدی باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: با وجود اینکه تفاهم‌نامه‌ای درباره بیش از هزار و ۲۰۰ مگاوات تولید برق امضا کردیم، ولی در عین حال همچنان سرمایه گذاران خارجی به سمنان می‌آیند برای سرمایه گذاری در این زمینه اظهار تمایل می‌کنند.

خباز با بیان اینکه از آنجایی که هم اکنون زیرساخت‌های انتقال انرژی بعد از تولید برق به بقیه استان‌ها را نداریم، افزود:در این سفر که سرمایه گذاران به استانداری سمنان آمدند، مقدمات کار فراهم شد و آن‌ها از زمین مورد نیاز برای این منظور بازدید کردند و ارزیابی‌های لازم را انجام دادند، از آن‌ها خواستیم که خط انتقال را هم خودشان تولید کنید و فقط به تولید برق خورشیدی نپردازند، زیرا صرف تولید برق کافی نیست و ما نمی‌توانیم این برق را به خارج از کشور صادر کنیم.

وی تصریح کرد:با عنایت به اینکه وقتی تولید برق وجود داشته باشد، اما قدرت انتقال آن را نداشته باشیم، این کار خاصیتی ندارد لذا در بحث‌های اولیه مقرر کردیم این شرکت خارجی علاوه بر تولید انرژی از خورشید خط انتقال را هم سرمایه گذاری کند و این کار به نوبه خود در استان سمنان بی سابقه بود که هم تولید و هم خط انتقالش را سرمایه گذاران بسازند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان