مهندس حسین صادقی

مهندس حسین صادقی در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۲۹۹ در سمنان متولد شد. او پس از پایان تحصیلات متوسطه در شهر زادگاهش موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه فنی تهران شد و تحصیلات خود را در رشته الکترومکانیک ادامه داد و در سال ۱۳۲۶ به عنوان اولین مهندس شهر سمنان در مقطع لیسانس از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. پس از پایان خدمت نظام وظیفه به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآمد و پس از کودتای ۲۸ مرداد از آنجا اخراج شد و از کلیه حقوق و مزایای شخصی محروم شد و به سمنان بازگشت.
علاقه وافر ایشان به تعلیم و تربیت جوانان این مرز و بوم سبب ورود ایشان به آموزش و پرورش شد و در شهرهای سمنان، سرخه، مهدیشهر و شهمیرزاد به تدریس پرداخت. پس از گذشت چند سال وی توانست هنرستان صنعتی سمنان را تأسیس کند که حاصل آن فارغ‌التحصیلی جوانان موفق کلیه کارخانجات و مؤسسات تولیدی می‌باشد که همیشه به وجود آنها افتخار می‌نمود.
او در سال‌های پایانی خدمت خود در آموزش و پرورش که با تأسیس دانشگاه سمنان نیز مقارن شده بود به تدریس در دانشگاه سمنان نیز مشغول شد و پس از بازنشستگی به علت علاقه وافر به طبیعت به امور کشاورزی و دامپروری روی آورد و با استفاده از ابداعات و نوآوری‌هاتوانست محصولات خود را با جدیدترین روش‌ها به عمل آورد.
از دیگر خدمات مهندس صادقی می‌توان به تأسیس کارخانه برق مهدیشهر نیز اشاره کرد. او در اولین دوره شورای شهر سمنان نیز به عنوان یکی اعضا توسط آراء مردم انتخاب شد. وی در ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۰ در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مدرک مهندس حسین صادقی