میزگرد ضرورت توانمندسازی مددجویان در ایرنا سمنان برگزار شد

سمنان- ایرنا- میزگرد «ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد» روز پنجشنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در میزگرد ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد استان سمنان در خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان، علیرضا خدابنده معاون اشتغال اداره کل کمیته امداد استان، منوچهر صداقتی استاد دانشگاه، به همراه صدیقه ارغان و پری سروری‌زاد از کارآفرینان استان سمنان حضور داشتند.
در این میزگرد کارشناسان و کارآفرینان، توانمندسازی را اساس طرح‌های خودکفایی مددجویان با فراهم کردن زمینه اشتغال و کسب و کار برای مددجویان عنوان کردند.
در این میزگرد، ارتقای جایگاه اجتماعی و استقلال اقتصادی مددجویان، جلوگیری از مهاجرت از مناطق روستایی، ارتقای کیفیت زندگی، افزایش پس انداز خانواده و بهبود جایگاه اجتماعی خانواده از فواید توانمندسازی مددجویان عنوان شد.
طرح‌های کمیته امداد مانند استعدادسنجی مددجویان، رفع مشکل جذب تسهیلات مددجویان، توانمندسازی از طریق آموزش، ارایه مشاوره‌های کسب و کار ، توسعه مشاغل خانگی برای مددجویان، کمک به بازارسنجی و بازاریابی و کمک گرفتن از کارآفرینان موفق در این میزگرد مطرح و چالش‌های آن مطرح شد.
کارآفرینان در میزگرد ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد استان سمنان گفتند: تقویت باور مددجویان، ضرورت حمایت مسوولان و نهادهای اجرایی در تمام مراحل فعالیت کارآفرینان، کمک به بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان، لزوم همراهی طرح‌های حمایتی متناسب با نیاز مددجویان و ارایه مشاوره تخصصی در تمام مراحل کارآفرینی، ضرورت اصلی فعالیت برای استقلال و حمایت از کارآفرینی مددجویان است.
طبق آمارها، زنان سرپرست خانوار بخش مهمی از مددجویان کمیته امداد را شامل می شود که طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ در کشور سه برابر شده‌اند و بر اساس اعلام کمیته امداد کشور حدود ۸۰ درصد از مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
در کمیته امداد استان سمنان با هدف توانمندسازی مددجویان، طرح استعدادیابی و بررسی مشاغل مورد نیاز روستاییان در ۴۱ روستا اجرا شده است.