نام نویسی از ۱۰ هزار کلاس اولی در استان سمنان

از ۱۹ خرداد ثبت نام دانش آموزان کلاس اول و پیش دبستانی در استان سمنان آغاز شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، مریم حدادی، معاون آموزش ابتدایی استان در گفت و گو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز سمنان از ثبت نام حدود ۱۰ هزار دانش آموز کلاس اولی خبر داد.
وی درخصوص ظرفیت و تراکم کلاس های دوره ابتدایی گفت: در شهرهای بزرگ مثل سمنان و شاهرود به دلیل مهاجرپذیر بودن و عدم پیش بینی ساخت مدارس جدید همزمان با رشدِ اماکن و مجتمع های مسکونی، تراکم مقداری بالاتر و در شهرها و مناطق دیگر استان شرایط مناسب تری وجود دارد.
حدادی با اطمینان خاطر دادن به والدین و نداشتن نگرانی برای ثبت نام فرزندان خود افزود: اولویت ثبت نام در تمام مدارس دولتی اعم از عادی و هیأت امنایی، محدوده محل سکونت دانش آموز بوده و چنانچه مدرسه ای امکان ثبت نام از تمام دانش آموزان محدوده خود را نداشته باشد، آموزش و پرورش هر شهر و کمیته برنامه ریزی درخصوص آن تصمیم گیری کرده و قطعاً هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنمانده و شرایط علم آموزی برای آنان فراهم خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی استان در بحث شرایط ثبت نام گفت: ثبت نام در میان پایه (دوم تا ششم) به صورت خودکار از طریق سامانه سناد انجام خواهد شد و خانواده ها فقط برای دریافت کتاب های درسی باید پیگیری و اقدام کنند.
وی ادامه داد: داشتن ۶ سال تمام تا تاریخ ۹۸/۷/۱ برای بچه های کلاس اولی الزامی است و همچنین هیچ مرکز پیش دبستانی مجاز به ثبت نام از بچه هایی که دارای سن ۶ سال تمام هستند نمی باشد.
حدادی تأکید کرد در زمان ثبت نام به غیر از پول بیمه و کتاب هیچ وجهی از اولیاء دریافت نمی شود.
خاطر نشان می سازد به دلیل حساسیت موضوع ثبت نام دانش آموزان کلاس اولی، در روز گذشته معاون آموزش ابتدایی استان در بخش های مختلف خبری تلویزیون و رادیوی مرکز سمنان شرایط و چگونگی نام نویسی دانش آموزان را برای مردم و اولیا تبیین کرد.