نخستین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در سمنان افتتاح شد

نخستین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در سمنان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، در آیین افتتاح این مرکز رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان سمنان و همچنین نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز حضور داشتند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان سمنان در حاشیه افتتاح نخستین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم گفت: گسترش فرهنگ قرآنی یکی از اولویت‌های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالله واحدی خاطرنشان کرد: از این رو در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی نخستین مرکز مجازی حفظ و آموزش قرآن کریم همزمان با دهه وقف در سمنان راه‌اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این مرکز مجازی حفظ قرآن کریم افرادی که متقاضی حفظ و آموزش قرآن کریم هستند از طریق آموزش‌های مجازی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان سمنان با بیان اینکه در استان سمنان برنامه‌های متعددی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در حال اجرا است افزود: با راه‌اندازی این مرکز مجازی حفظ و آموزش قرآن متقاضیان می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از آموزش‌های برای حفظ قرآن در آزمون نیز شرکت کرده و گواهینامه حفظ قرآن را دریافت کنند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان سمنان با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن کریم دراین استان گفت: طرح حفظ قران کریم در استان از سال ۹۲ آغاز شد و بر اساس این طرح تربیت هشت هزار حافظ قرآن هدفگذاری شد.

حجت‌الاسلام واحدی اضافه کرد: در مدت پنج سال گذشته تا امروز حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده و این افراد حافظ یک جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم هستند.