همایش بزرگ “‌صوت ملکوت‌”در استان سمنان ‌

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان سمنان تقویت می‌شوند گفت: همایش بزرگ “‌صوت ملکوت‌” برای نخستین‌بار در استان سمنان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی جمال ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و مذهبی با محوریت قرآن و مبانی دینی است.

وی با بیان اینکه همایش بزرگ ” صوت ملکوت ” ویژه کودکان و نوجوانان برای نخستین بار در استان سمنان برگزار می‌شود افزود: این همایش باهدف ارتقا سطح علوم دینی و ترویج قرآن‌خوانی در استان سمنان اجرایی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان از حضور ۴۰ قاری برجسته نوجوان در این همایش خبر داد و گفت: این قاریان قرآن نوجوان در سطوح مختلفی در مرحله نخست به رقابت می‌پردازند و ۱۰ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده اعلام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: نفرات برگزیده مرحله قبل باید در مرحله نهایی با یکدیگر رقابت کنند و درنهایت ۳ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده این همایش معرفی می‌شوند.
جمال با اشاره به اینکه این همایش دهم خردادماه برگزار می‌شود اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان با محوریت قرآن و معنویت نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی در بازه زمانی بلندمدت دارد.

وی ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برای تداوم این همایش و برگزاری هرساله آن است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: این همایش می‌تواند در بخش‌های مختلفی برای ایام تابستان و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان توسعه یابد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآن در سطوح مختلف اذعان کرد: کانون پرورش فکری کودکان در سراسر استان سمنان ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر عضو دارد که در کلاس‌های متنوع فرهنگی و مذهبی و هنری این کانون شرکت می‌کنند.