پروفسور امجدی یکی از برترین نخبگان علمی جهان

پروفسور نیما امجدی عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان به عنوان دبیر برگزیده انتشارات جهانی وایلی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت : انتشارات وایلی با اعطای گواهی، پروفسور نیما امجدی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان را به عنوان دبیر برگزیده این انتشارات در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد .
وی در ادامه افزود :انتشارات وایلی از ناشران معتبر بین‌المللی بزرگ است که در بسیاری از شهرهای مهم جهان دفتر نمایندگی دارد.فعالیت این انتشارات به طور انحصاری در حوزه تولید و فروش جهانی کتاب‌های دانشگاهی است.
سیف الله سعدالدین افزود: این عنوان برای عملکرد موثر پروفسور نیما امجدی در بخش داوری و جمع بندی مقالات بین ژورنالهای معتبر به وی اعطا شده است.
پروفسور نیما امجدی در سال۲۰۱۷ نیز به عنوان دبیر برگزیده انتشارات وایلی معرفی شده بود.
این استاد دانشگاه سمنان همچنین در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به عنوان یکی از پژوهشگران یک درصد پر استناد براساس شاخص ISI – ESI معرفی شده است.
نیما امجدی از اساتید دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان است که در سن‌ ‌۲۶‌ سالگی‌ مدرک‌ دکترا گرفت و به عنوان جوانترین پروفسور ایران شناخته شد .
بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) پروفسور امجدی در زمره یک درصد برتر دانشمندان و نخبگان علمی جهان قرار دارد و علاوه بر این عنوان پژوهشگر برگزیده ملی نیز هست.
انتخاب به عنوان جوانترین استاد کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۵ ، کسب رتبه دوم در مسابقه بین المللی CIFE ، فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۷۶ ، پژوهشگر برتر استان سمنان در سال ۱۳۸۲ ، انتخاب به عنوان عضو نمونه هیات علمی دانشگاه سمنان در سال ۱۳۷۹ ، پژوهشگر برتر دانشگاه سمنان ، دریافت لوح تقدیر در جشنواره کتاب استان سمنان بخاطر تالیف کتاب “آشنایی با سیستم های هوشمند” و انتخاب به عنوان دومین کتاب سال استان سمنان از عناوینی است که نیما امجدی تاکنون کسب کرده است .
امجدی فارغ‌التحصیل لیسانس برق- کنترل از دانشگاه صنعتی شریف ، فوق لیسانس برق- الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف وفارغ‌التحصیل دکترای برق- قدرت از دانشگاه صنعتی شریف در شهریور ماه سال ۱۳۷۶ با معدل ۱۸ و ۴۸ صدم و درجه عالی در تز دکترا (کسب رتبه اول دانشکده برق و رتبه دوم کل دانشگاه صنعتی شریف) است .
از سوابق پژوهشی دکتر امجدی هم می توان به تالیف چندین کتاب ، ثبت چندین اختراع ، تحریر مقالات متعدد علمی و چاپ آنها در ژورنالهای مختلف علمی معتبر و ISI و ارائه در کنفرانس های ملی و بین المللی ، انجام سه طرح پژوهشی دانشگاهی و یک پروژه مشترک با صنعت، عضو ارشد (Senior Member) انجمن IEEE و Reviewer ژورنالهای IEEE و IET و EPSR اشاره کرد .