پنجمین دوره جشنواره “هبه “

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، باتوجه به آغاز فصل خانه تکانی در استقبال از آیین باستانی عید نوروز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از برگزاری طرح معنوی احسان ماندگار بعنوان پنجمین دوره از جشنواره هبه خبر داد.
حمیدرضا پیوندی بابیان اینکه این طرح باعنوان جشن همدلی و طرح احسان ماندگار در مشارکت با کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سمنان اجرا می شود، افزود: سال گذشته طرح هبه با مشارکت خوب شهروندان انجام و کالاهای زیادی دراین طرح جمع آوری و تحویل نیازمندان شد.
طرح همدلی هبه باهدف کلی جمع آوری لوازم مازاد از شهروندان و اهدای آن به نیازمندان برگزار میشود، پیوندی دراین خصوص خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح درکنار اجر معنوی، از اسراف نیز جلوگیری می شود و با استفاده مجدد از کالاها به حفظ محیط زیست نیز کمک خواهد شد.
وی در ادامه عنوان کرد:اجرای این طرح با رویکرد متفاوتی برای ارتقای مشارکت شهروندان در طرح های اجتماعی است که باتوجه به استقبال شهروندان از سال ۹۲ تاکنون وباهدف جلوگیری از انباشت غیرضروری اجناس بلااستفاده ،افزایش فضای مفیدمنزل شهروندان ،اشاعه فرهنگ بازیافت و بازمصرف ، برنامه ریزی و اجرا می شود .
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این طرح از ۲۳ بهمن آغاز شده است خاطرنشان کرد: شهروندان سمنانی برای اهدای لوازم خود تا ۲۵ اسفندماه می توانند با سامانه ۱۳۷ یا شماره های ۳۳۳۲۶۰۴۲ و ۳۳۳۲۹۷۵۵ تماس بگیرند که پس از تماس ،همکاران ما برای جمع آوری به درب منازل مراجعه و کالا را دریافت می کنند.