پوشش ۷۰ درصدی طرح کنترل فشار خون در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان : ۷۰ درصد جمعیت هدف تحت پوشش این دانشگاه در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون سنجش شدند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: این افراد معادل ۱۵۳ هزار نفراز شهروندان هستند که با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در اجرای این طرح غربالگری شرکت کردند.
نوید دانایی افزود: ۴۴۰ سنجش گر در طرح کنترل فشار خون به مردم خدمات رسانی کردند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان مهم‌ترین هدف در اجرای بسیج کنترل فشار خون، افزایش آگاهی مردم برای حفظ و ارتقا سلامتی عنوان کرد و گفت: بسیج ملی کنترل فشارخون تا ۱۵ تیر برای افراد بالای ۳۰ سال و بالاتر، مادران باردار و بیماران کلیوی انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از تلاش برای افزایش درآمدهای دانشگاه به عنوان یکی از هدفگذاری‌ها در یک سال اخیر خبرداد و گفت: بین‌المللی‌سازی این دانشگاه در همین راستا با جذب دانشجویان خارجی عملی شد و تا کنون ۳۰ دانشجوی خارجی از کشور های لبنان، پاکستان، افغانستان و هند در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
دانایی درباره توسعه رشته‌های این دانشگاه هم گفت: رشته‌های کارشناسی ارشد گفتاردرمانی و کارشناسی ارشد پرستاری به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ارتقای کیفیت خدمات پیش‌بیمارستانی در یک سال اخیر هم خبر داد و گفت: علاوه بر فعالیت آمبولانس هوایی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برای اولین‌بار دو دستگاه آمبولانس ویژه برای مناطق صعب‌العبور به ناوگان ۱۱۵ سمنان افزوده شد.
دکتر دانایی از ایجاد بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی دندانپزشکی در آرادان، به عنوان دیگر دستاورد مهم دانشگاه در بخش بیمارستانی برشمرد و گفت: ارتقا سطح کیفی خدمات در بیمارستان‌های معتمدی گرمسار و ولایت دامغان از دیگر تلاش‌های در یک سال اخیر بوده است.
وی با اشاره به تلاش ها برای تسریع در ساخت بیمارستان مهدیشهر گفت: تکمیل این پروژه به عهده اداره کل راه و شهرسازی است و با توجه به فرسوده بودن درمانگاه قدیمی مهدیشهر، دانشگاه علوم پزشکی برای تسریع در روند ساخت و تکمیل این بیمارستان تلاش می کند
وی همچنین از تلاش برای پیگیری پروژه بیمارستان در حال ساخت سوانح و سوختگی و درمان سرطان سمنان خبر داد و گفت: این پروژه با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که پیش بینی میشود تا پایان سال یکی از دو بخش ساخته و تحویل دانشگاه شود.
منبع: خبرگزاری صداوسیما