پیش بینی می شود تسهیلات رونق تولید پنج هزار و ۸۰۰ شغل پایدار ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی استانداری سمنان :
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در همایش فرماندارن و بخشداران استان سمنان افزود: پرونده بیش از ۸۶۰ واحد تولیدی و صنعتی برای دریافت تسهیلات بانکی رونق تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان بررسی شد.
وی اظهار داشت: بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در کارخانه های تولیدی و صنعتی استان سمنان که برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند و شرایط آنان در ستاد تسهیل و رفع موانع بررسی شده شاغل هستند که کمک به این واحد در رونق تولید و افزایش اشتغال نقش مهمی دارد.
همتیان اضافه کرد: در سال ۹۵ در بیش از هشت هزار هکتار زمین های کشاورزی استان سمنان طرح سامانه های نوین آبیاری اجرا می شود که استفاده بهینه از آب بخش کشاورزی مهمترین هدف از این اقدام است و دولت یازدهم نیز توجه ویژه ای به بهره وری آب دارد.
وی خاطرنشان کرد: برای سال ۹۶ در بیش از ۱۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان سمنان طرح سامانه های نوین آبیاری برنامه ریزی شده است.
ایشان تصریح کرد: بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات و مکانیزسیون کشاورزی در سال ۹۵ تخصیص می یابد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: در سال ۹۵ بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریدای شد که این رقم نسبت به سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: بیش از ۴۰ درصد از مبالغ گندم های خریدای شده به کشاورزان پرداخت شد و ۶۰ درصد باقی مانده تا پایان شهریور به حساب کشاورزان واریز می شود.
همتیان ادامه داد: افتتاح کارخانه کنسانتره شاهرود از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در استان سمنان است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان