پیش‌بینی ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی در استان سمنان

رئیس سازمان صمت سمنان بابیان اینکه رونق تولید در استان پیگیری می‌شود، گفت: در برنامه تولید و اشتغال وزارت صمت، ایجاد شش هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی جدید در استان پیش‌بینی‌شده است.
به گزارش مرآت، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، در یک‌صد و شصت و سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه در برنامه تولید و اشتغال وزارت صمت، ایجاد شش هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی جدید در استان سمنان پیش‌بینی‌شده است، ابراز داشت: با ابلاغ این برنامه طبق بند الف تبصره ۱۸ حدود پنج هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور در نظر گرفته‌شده است.

ضمن بیان اینکه در برنامه تولید و اشتغال وزارت صمت، ایجاد شش هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی جدید در استان سمنان پیش‌بینی‌شده است، ابراز داشت: با ابلاغ این برنامه طبق بند الف تبصره ۱۸ حدود پنج هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور در نظر گرفته‌شده است.
وی افزود: این تسهیلات در سه بخش تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، تأمین تسهیلات موردنیاز برای توسعه و بازسازی و نوسازی و تأمین تسهیلات سرمایه در گردش متقاضیان پرداخت خواهد شد و واحدهای متقاضی باید در سامانه بهین یاب درخواست خود را ثبت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهداف این طرح، ابراز داشت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل را آن دسته از متقاضیانی است که عمدتاً دارای مشکل نقدینگی بوده و ازلحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار مشکلی که مانع راه‌اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.
اسودی با اشاره به سهم استان سمنان در این برنامه و توزیع تسهیلات از محل منابع بند الف تبصره ۱۸، تصریح کرد: از مجموع پنج هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال، ۸۶۵ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های نیمه‌تمام، یک هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال مربوط به بازسازی و نوسازی و دو هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال مربوط به سرمایه در گردش است که ۲.۸۰ درصد از سهم کل کشور را شامل می‌شود.
وی افزود: در این جلسه نیز با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۴۵ واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات رونق تولید به رقم ۱۹۴ میلیارد ریال موافقت شد.
دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات ۷۷۹ واحد تولیدی مشکل‌دار در جلسات این کارگروه خبر داد و اضافه کرد: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی چهار واحد تولیدی بررسی شد.