پیش بینی رشد ۲۵ درصدی تولیدات نساجی و پوشاک در سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان از برنامه ریزی و پیش بینی رشد ۲۵ درصدی تولیدات نساجی و پوشاک در سمنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در جمع صنعتگران و معدنکاران استان سمنان اعلام کرد: ساماندهی لوازم خانگی و بهبود شرایط مربوط به صنایع ریلی از جمله اولویت های رونق تولید در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است.

وی ضمن بیان اینکه: برنامه ریزی ما در سال ۹۸ بر این محور استوار است که هیچ واحد صنعتی و معدنی نباید تعطیل شود و وضع موجود در واحدها باید حفظ شود ادامه داد: توسعه خوشه های صنعتی استان به ۴۰ خوشه و توسعه تجارت فرش دستباف میتواند در بخش بازرگانی استان نقش مهمی داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در استان سمنان بیش از ۲۰۳۰ واحد تولیدی صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی فعالیت می کنند که زمینه اشتغال حدود ۵۳ هزار نفر را فراهم کرده اند ودر ادامه افزود: نوسازی ماشین آلات حوزه معادن و توسعه معادن کوچک و تهیه نقشه راه معدن در سطح استان سمنان در دستور کار قرار دارد.
اسودی اضافه کرد: بیش از ۵۳هزار نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی سمنان مشغول به کار هستند که ۴۸ درصد در صنایع کوچک، ۱۵ درصد در صنایع متوسط و ۳۷ درصد در صنایع بزرگ است.

رئیس سازمان صنعت سمنان در پایان گفت: ۵۴ درصد صنایع استان در واحدهای تحت پوشش شرکت شهرک های صنعتی و ۴۶ درصد نیز در خارج از شهرک فعالیت دارند.

در این مراسم از یازده واحد نمونه صنعتی و معدنی استان سمنان با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، استاندار و مسئولین استانی تجلیل شد.