کمپ‌های متعدد در مسیر مسافران نوروزی ایجاد شود

استاندار سمنان گفت: کمپ‌های متعدد با تلاش شهرداری‌ها باید در مسیر مسافران و زائران در ایام نوروز ایجاد شود.
به گزارش مرآت؛ علیرضا آشناگر استاندار سمنان صبح امروز در جلسه سازمان همیاری و شهرداری‌های استان سمنان اظهار داشت: از بدو تولد تا پایان زندگی هر شهروند، شهرداری‌ها خدمات مختلفی را به آنها ارائه می‌کنند و شهرداری از سازمان‌های پرکار در نظام اداری است.
وی تصریح کرد: به دلیل نظام بودجه‌ای خاص شهرداری‌ها و درآمدهای آنان، در واقع می‌توان گفت شهرداری‌ها، دولت‌های کوچک در شهرهای استان هستند.
استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها از سازمان‌های عمومی غیردولتی هستند و برای ارتقا و پیشرفت در امور و توسعه شهر نیاز است تا تکیه به بودجه‌های دولتی را کاهش دهند.
آشناگر افزود: تلاش شهرداری‌ها در کنار روش‌های درآمدی مرسوم و بودجه‌های مشخص باید به سمت درآمدزایی باشد.
وی تصریح کرد: در برخی شهرداری‌ها به دلیل نبود برنامه‌ریزی مدون و منظم، بخش درآمدهای غیرمستمر در حوزه شهر مورد غفلت قرار می‌گیرد.
استاندار سمنان اضافه کرد: استان سمنان از ظرفیت دانشگاهی و نخبگان بسیار مطلوبی برخوردار است و شهرداران باید برای مدیریت امور شهری و کسب درآمد از این ظرفیت علمی برای ایده‌سازی استفاده کنند.
آشناگر گفت: در حوزه شهری امکانات بسیار مطلوب است؛ اما راهکارهای جدی و مدون برای ایجاد درآمد در شهرداری‌ها اندیشیده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: حوزه معاونت امور عمرانی استانداری سمنان باید با نظارت دقیق، نسبت به شناسایی آسیب‌ها و کمبودهای موجود در حوزه ایجاد منابع در شهرداری‌ها اقدام کند.
استاندار سمنان گفت: در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در مدیریت شهری استان سمنان ضعف‌های بسیار جدی وجود دارد که نیاز است تا واکاوی، بررسی و اصلاح شود.
آشناگر ادامه داد: شهرداران باید با پراکندگی مسائل اجتماعی در حوزه شهر آشنایی کامل داشته و نسبت به فراهم‌سازی امکانات مطلوب‌تر ویژه اقشار ضعیف در شهرها اقدام کنند.
وی تصریح کرد: مدیریت و کاهش هزینه‌ها باید در رأس امور اجرایی شهرداران استان قرار گیرد و خانه‌تکانی شهری با فرارسیدن فصل بهار و ایام نوروز ۹۸ به‌صورت جدی توسط شهرداران انجام‌شده و می‌توان با استفاده از راهکارهای زیباسازی شهری نسبت به ایجاد جاذبه برای مسافران اقدام کرد که نورپردازی یکی از این اقدامات است.
استاندار سمنان افزود: کمپ‌های متعدد توسط شهرداری‌ها در مسیر مسافران و زائران در ایام نوروز ایجاد و با هدف کاهش هزینه سفر برای آن‌ها، خدمات حداقلی ارائه شود.