۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان راه‌اندازی شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رشد گردشگری استان تعیین کننده است، گفت: در دو سال گذشته شاهد افتتاح ۲۶ اقامتگاه بوم گردی بوده‌ایم.

به گزارش مرآت، حسین خواجه بیدختی بر ایجاد انگیزه برای فراهم کردن شرایط حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان تاکید کرد و گفت: نهادهای مختلف در زمینه ارائه مجوز به سرمایه‌گذاران دخیل هستند و چنانچه در زمینه جذب سرمایه‌گذاران، همگرایی در استان وجود داشته باشد شاهد حضور چشمگیر بخش خصوصی خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش‌های قابل توجه استاندار سمنان برای جذب سرمایه‌گذار و برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان، گفت: خوشبختانه برگزاری این همایش در جذب بخش خصوصی نقش موثری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه در استان درآمد تضمینی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری وجود دارد، گفت: در حال حاضر یک هزار میلیارد تومان تقاضای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان وجود دارد.

خواجه بیدختی با اشاره به اثرات مثبت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گفت: با افتتاح یک هتل و چند واحد اقامتی در استان، به دلیل فراهم شدن شرایط اقامتی و اسکان، از سال گذشته تا کنون زمینه برگزاری برنامه‌ها و مسابقات کشوری در استان، بیش از پیش فراهم شده است.

وی با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز می‌توانند نقش مهمی در فراهم کردن شرایط اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در استان داشته باشند، گفت: در دو سال گذشته تا کنون ۲۶ اقامتگاه بوم گردی در استان راه اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه این استان در زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در کشور پیشرو است، افزود: در حال حاضر شش اقامتگاه بوم‌گردی جدید نیز در حال دریافت مجوز فعالیت هستند و این مجموعه‌ها در زمینه اشتغالزایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، رشد اقتصادی مناطق روستایی و اسکان ارزان قیمت مسافران نقش موثری دارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان