۶۰ «نوروزگاه» در استان سمنان برپا می‌شود

سرپرست میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی استان سمنان میزبان مسافران نوروزی است گفت: ۶۰ نوروزگاه با هدف تبادل آیین‌های فرهنگی در استان سمنان در نوروز ۹۸ ایجاد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی جمال در نشستی با حضور استاندار سمنان اظهار داشت: در تحقق شعار تبدیل استان سمنان از مبدأ به مقصد گردشگری میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان به‌تنهایی موفق نیست و برای تحقق این مهم نیاز به همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با این مجموعه را دارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ افزایش قیمتی در مجموعه‌های خدماتی، رفاهی و گردشگری استان سمنان در ایام نوروز وجود نخواهد داشت گفت: ۲۳۲ واحد به ارائه خدمات رفاهی گردشگری به مسافران نوروزی در فروردین ۹۷ خواهند پرداخت.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه ۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان سمنان وجود دارد عنوان کرد: در چند روز آینده اقامتگاه بوم‌گردی فرومد افتتاح می‌شود.
جمال خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی یکنواخت و مؤثر در استان سمنان ویژه نوروز ۴۹ پایگاه اطلاع‌رسانی مشترک با هلال‌احمر استان ایجاد خواهد شد.
وی افزود: ویژه ایام نوروز ۱۶ پایگاه اطلاع‌رسانی مستقل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برپا می‌شود.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در نوروز امسال، ۶۰ نوروزگاه در استان سمنان به‌منظور تبادل و تبیین آداب‌ورسوم و آیین‌های فرهنگی استان به ارائه برنامه‌های فرهنگی خواهند پرداخت.
جمال عنوان کرد: در سراسر استان در ایام تعطیلات نوروز ۱۹ بازارچه صنایع‌دستی با ۲۶۷ غرفه به مسافران خدمات ارائه می‌کنند.