۷۰۰۰ مترمربع فضای بیمارستانی به بیمارستان امیر سمنان اضافه می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از برنامه‌ریزی برای افزودن ۷۰۰۰ مترمربع فضای بیمارستانی به بیمارستان امیر این شهر و ارتقاء آن به یک بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی خبر داد.
دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان، اظهار کرد: طرح توسعه این بیمارستان به‌زودی در مراسمی با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت آغاز می‌شود.
وی از تامین بخشی از اعتبارات این طرح بزرگ درمانی خبر داد و افزود: توسعه این بیمارستان از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان سمنان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اهمیت این طرح درمانی خاطرنشان کرد: قرار است در صورت تامین اعتبارات که این بیمارستان در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری برسد.
وی از آماده‌سازی همه زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن این پروژه خبر داد و گفت: همه نقشه‌های این بیمارستان آماده شده و عملیات اجرایی پروژه بزودی آغاز می‌شود.
دانایی با بیان اینکه گسیل همه بار بیمارستانی شهر به یک بیمارستان از آغاز اشتباه بوده تصریح کرد: با توسعه این بیمارستان، مناطق غربی مرکز استان نیز از یک بیمارستان که همه بخش‌های مختلف درمانی را پوشش می‌دهد، بهره‌مند خواهند شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان کوثر در شمال شهر سمنان، بیمارستان شفا در شرق استان خدمات درمانی و بیمارستانی ارائه می‌دهند و با تکمیل بیمارستان امیر شاهد توزیع مناسب بیماران در این بیمارستان‌های سه‌گانه خواهیم بود.
این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه بیمارستان‌های سمنان بیمارستان‌هایی ارجاعی هستند افزود: بیمارستان شهرستان‌های همچون دامغان، مهدیشهر، سرخه، شاهرود، فیروزکوه و حتی برخی استان‌های همجوار برخی از بیماران خود را به بیمارستان‌های مرکز استان اعزام و از خدمات بیمارستانی سمنان استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه از نظر پدافندغیرعامل نیز انتقال همه بار به یک بیمارستان کار درست و علمی نیست خاطرنشان کرد: تمرکز ظرفیت‌های درمانی در یک بیمارستان چه از نظر آفندی و چه پدافندی با مشکلاتی روبرو است و طرح توسعه و تکمیل بیمارستان امیرالمومنین سمنان نیز با هدف مرتفع کردن این مشکلات عملیاتی خواهد شد.
وی از ایجاد یک اتاق عمل پیشرفته با هدف استفاده در همه رشته‌ها در بیمارستان امیر خبر داد و گفت: علاوه بر این بزودی بخش “وی آی پی”این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.