3861 بازدید

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد.
پس از بررسی و مطالعات شهید گرانقدر دکتر محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ ۱۳۵۹/۴/۲۴ و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام ۱۶ سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام نماید.
در تیرماه سال ۱۳۸۳ بر اساس قانون ساختار وزارت رفاه و تأمین اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به همراه سازمان های تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش منفک و به زیر مجموعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ملحق شد.
قانون تشکیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم تیرماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۰/۴/۱۱ به تأیید شورای نگهبان رسید: به موجب این قانون ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تأمین وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل می‌شود و کلیه وظایف و اختیاراتی که طبق قوانین برعهده وزارتخانه های یادشده بوده است به وزارتخانه جدید و وزیر آن منتقل می‌گردد.
بر همین اساس در تیرماه سال ۱۳۹۰ بر اساس قانون ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه و تأمین اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور به زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ملحق شد.
اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز از سال ۵۹ و همزمان با راه اندازی سازمان بهزیستی کشور شروع به فعالیت کرد و تا به امروز با بیش از ۱۵۶ ریز فعالیت به جامعه هدف تحت پوشش خدمات گوناگونی را ارائه می دهد.

معرفی سازمان مطالعه اطلاعات بیشتر

چارت سازمان مطالعه اطلاعات بیشتر

ساعات کاری

شنبه

7:30-14:30

یکشنبه

7:30-14:30

دوشنبه

7:30-14:30

سه شنبه

7:30-14:30

چهارشنبه

7:30-14:30

پنج شنبه

7:30-13:30

جمعه

تعطیل

جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

سایر اطلاعات

مدیریت

جناب آقای علیرضا ایزدپور

شماره فکس
معاونین

معاون پشتیبانی و منابع انسانی:سرکار خانم الهام حسن آبادی-معاون امور توانبخشی:سرکار خانم دکتر معصومه میراج-معاون امور اجتماعی:سرکار خانم رعنا سورمه-معاون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد:جناب آقای سیدنظام الدین زرگری

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

رفتار کارکنان
کیفیت خدمات یا محصولات
قیمت خدمات یا محصولات
محیط و مکان
نوآوری در خدمات یا محصولات

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed
shahriyar ۱۰ مرداد, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب.ظ
رفتار کارکنان
کیفیت خدمات یا محصولات
قیمت خدمات یا محصولات
محیط و مکان
نوآوری در خدمات یا محصولات