3237 بازدید

جنگل رودبارک در ۶۸ کیلومتری شمال شرق شهمیرزاد و در دامنه رشته کو‌ه‌های البرز واقع شده است. این منطقه از مناطق ملی گردشگری شهرستان مهدیشهر است که در منطقه حفاظت شده پرور قرار دارد.این منطقه به دلیل وجود جنگل‌های پهن برگ و آب و هوای خنک به ویژه در فصل تابستان مورد توجه طبیعت‌گردان بسیاری قرار گرفته است. وجود رودهای کوچک و بزرگ و منظره رودهای کوچک در قسمت پایینی دره از دلایل نامگذاری آن به رودبارک است
وضعیت محلی از لحاظ پستی و بلندی دارای کوه‌های سنگی مثل لپی و تنگه و تپـه‌هـای خـاکـی سنگی همانند برج تیغ و جلگه های وسیع همانند مناطق سرم، ترکچال، سرکوه، روپی و آب‌اندان که همگی پوشیده از مزراع و درختان و گیاهان متنوع در اطراف آنها بوده است.
رودباک منطقه کوهستانی است و در بهــار هوای خنک همراه با بارندگی و در تابستان نیز هوا خنک و در پائیز سرما و نیز در زمستان برف می‌بـارد و حتی ارتفاع برف به حدود ۱/۵ متر می‌رسد و جانوران این منطقه شامل خرس، سنجاب، پلنگ، گراز، کبوترجنگلی، خفاش جنگلی، خوک وحشی و راسوها می‌باشند.
مسیر دسترسی به این منطقه
ابتدا از شهمیرزاد به سمت فولاد محله حرکت کنید و باگذر ازگردنه بشم و رسم رودبار بعد از حدود ۵۰ کیلومتر در سمت راست و چپ جاده تابلوی راهنمای نشان دهنده مسیر روستای رودبارک است و به سمت شمال می‌رود. جاده را که دارای پیچ‌های تند و متعدد است و به کف دره می رود طی کرده به روستای رودبارک می‌رسید. مسیر پاکوب سمت شمال روستا و در حاشیه رودخانه را ادامه داده و بعد از نیم ساعت به یک دشت می‌رسید. مسیر پاکوب را ادامه داده، منظره جنگل و دره از دیدنی‌ترین مناظری است که می‌توان در این منطقه مشاهده کرد. ورود به جنگل های انبوه رودبارک نیازمند راهنمای محلی است.
در این منطقه آثار تاریخی‌ای مانند برج دیوخانه غار لعوم و قلعه پلی نیز وجود دارد. وجود چشمه‌ها و آبشارهای متعدد نیز این منطقه را از دیگر مناطقی که در محدوده پرور وجود دارند؛ متمایز کرده است.

اطلاعات تماس

آدرس

ایران- سمنان- 68 کیلومتری شمال شرق شهمیرزاد

جهت مشاهده نقشه بر روی دگمه کلیک کنید

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

زیبایی و جذابیت
مسیر و مسافت
امکانات
آب و هوا
پاکیزگی

تایید یا عدم تایید نظرات، طبق قوانین و مقررات سایت انجام خواهد شد.

در حال انتشار...
امتیاز و نظر شما با موفقیت ارسال شد
لطفا همه موارد را تکمیل کنید
Captcha check failed
ساینا ۲۳ تیر, ۱۳۹۷ ۵:۱۷ ق.ظ
زیبایی و جذابیت
مسیر و مسافت
امکانات
آب و هوا
پاکیزگی

خیلی قشنگه